افزايش واردات و صادرات دريايي با قزاقستان

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

افزايش واردات و صادرات دريايي با قزاقستان
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در بازدید هیئت اقتصادی قزاقستان، به حمل و نقل دریایی بین بندر امیرآباد و قزاقستان به ویژه بندر آکتائو اشاره کرد و گفت: از سال 2010 تاکنون همواره میزان واردات و صادرات دریایی با کشور قزاقستان در حال افزایش است .
تیم اقتصادی قزاقستان را مسئولان محلی ادارات شیلات ، کشاورزی و مدیر کل فرودگاه منگستائو و چندی از شرکت های بازرگانی منگستائو و مسئولین استانی و شهرستانی مازندران همراهی می کردند.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در این دیدار به ظرفیت و امکانات این بندر اشاره کرد و گفت: بندرامیرآباد تنها بندر کانونی و نسل سوم کشور است که با اتصال به شبکه سراسری راه آهن و 16 کیلومتر شبکه ریلی داخلی در مسیر کریدور شمال - جنوب قرار گرفته است.
علی خدمتگزار در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های سرمایه گذاری در بخش های خدماتی ، صنایع و نفتی اشاره کرد و افزود : اراضی وسیع پشتیبانی به میزان 1060 هکتار در دسترس است که
در جهت افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی به 2120 هکتار در طرح توسعه بندرامیرآباد در حال افزایش است.
وی در ادامه سخنان خود در بخش توسعه سرمایه گذاری به افزایش 6 میلیون تن در سال ظرفیت سیلوی غلات تا یک سال آینده خبر داد و گفت: بندرامیرآباد با 9 پست اسکله برای تخلیه و بارگیری دارای نرم تخلیه غلات300 تن در ساعت که در حال افزایش به 600 تن در ساعت است.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به حمل و نقل دریایی بین بندر امیرآباد و قزاقستان به ویژه بندر آکتائو اشاره کرد و افزود: از سال 2010 تاکنون همواره میزان واردات و صادرات دریایی با قزاقستان در حال افزایش است.
در ادامه سرپرست هیات قزاقستان با بیان اینکه یک فروند کشتی غلات در آینده نزدیک از بندر آکتائو به بندر امیرآباد اعزام می شود ، تاکید کرد : مسئله اصلی در حمل و نقل دریایی بین دو کشور بحث حمل و نقل غلات است که تلاش می کنیم از طریق دو بندر آکتائو و امیرآباد این کار صورت گیرد.
معاون استاندار منگستائو امضای تفاهم نامه در زمینه های شیلات ، طیور ، محصولات غذایی ، مراودات نفتی و ایجاد خطوط پروازی بین آکتائو و ساری را از برنامه های کاری سفر به استان مازندران اعلام کرد.
در ادامه هیات اقتصادی قزاقستان از ظرفیت و امکانات بندرامیرآباد بازدید کردند.
هیئت اقتصادی مازندران نیز به سرپرستی استاندار استان مازندران چندی پیش به بندر آکتائو قزاقستان سفر کردند.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید