سالانه بیش از ۳ هزار تن ماهی در شهرستان اقلید تولید می‌شود

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

سالانه بیش از ۳ هزار تن ماهی در شهرستان اقلید تولید می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی اقلید از تولید سالانه ۳ هزار و ۳۳۹ تن ماهی در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان تولید شامل ماهی‌های سردابی و گرمابی است که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
ماشا‌الله حسینی در شیراز، با بیان اینکه 20 استخر پرورش ماهی در شهرستان اقلید فعال است، اظهار داشت: سالانه بیش از 3 هزار تن ماهی در این شهرستان تولید می‌شود که 20 درصد تولید ماهی استان را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه سالانه هزار و 589 تن ماهی سردابی و هزار و 750 تن ماهی گرمابی در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: اجرای طرح‌های پرورش آبزیان سردابی و گرمابی در این شهرستان منجر به اشتغال 200 نفر به صورت غیرمستقیم انجام شده است.
مدیرجهاد کشاورزی اقلید افزود: فروش ماهی در این شهرستان به صورت زنده و غیرزنده صورت می‌گیرد و به دیگر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی با بیان این اینکه ماهیان سردابی در استخرهای پرورش ماهی پرورش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ماهیان گرمابی در دریاچه سد ملاصدرا که صید و تولید آن با مجوز محیط زیست صورت می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: 11 میلیون قطعه ماهی سردابی و گرمابی در شهرستان اقلید پرورش می‌یابد که به ازای هر کیلو بین 13 تا 14 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید