تعطیلی فصل پرساین باعث تقویت سایر آبزیان می‌شود

یک‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تعطیلی فصل پرساین باعث تقویت سایر آبزیان می‌شود
مدیرعامل شرکت تعاونی سیاف موج رمچاه قشم گفت: تعطیلی فصلی پرساین، باعث تقویت سایر آبزیان می‌شود
علی اسلامی امروز در قشم اظهار داشت: تعطیلی یک ماهه آزمایشی صید پرساین به دلیل گرمای طاقت فرسای تابستان و فاسدپذیر بودن صید استحصالی بنا به درخواست جامعه صیادی روستاهای رمچاه، مسن و صلخ و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی صورت پذیرفته است.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح شایسته است از فرماندار قشم، مدیرکل شیلات هرمزگان، شیلات قشم، فرماندهی مرزبانی و حراست شیلات شهرستان قشم تقدیر و تشکر داشته باشیم که همیشه برای حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان و توسعه اشتغال پایدار در حوزه صید و صیادی تدابیر ارزنده‌ای اندیشیده‌اند.
مدیر عامل شرکت تعاونی سیاف موج رمچاه قشم بیان داشت: به دلیل اینکه صید استحصالی پرساین در طبقات زیرین زنجیره غذایی دریا قرار می‌گیرد و در این فصل بچه ماهیان دیگر نیز با ساردین ماهیان آمیخته است تعطیلی فصل پرساین، باعث تقویت سایر منابع آبزیان مانند تن ماهیان و دیگر ماهیان تجاری می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: اجرای این طرح فرصتی برای بازسازی و تعمیر و نگهداری ماشین آلات در اختیار شرکت‌های پودر و فرآوری آبزیان قرار می‌دهد تا در این مدت اقدامات بهسازی و آماده‌سازی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در این مدت رایزنی و جلساتی با شرکت‌های پودر ماهی داشته‌ایم، اظهار داشت: شرکت فرآوری ماهی برای رعایت مسائل حفاظت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و رفع مشکل مردم شهر سوزا نسبت به سفارش و طراحی دستگاه‌های بوگیر و بو سوز متناسب با استانداردهای لازم اقدام کرده که دستگاه‌های مذکور خریداری و در حال نصب هستند و تا چند روز آینده این مشکل برطرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی سیاف موج رمچاه قشم با اشاره به اینکه تعاونی سیاف موج رمچاه با 230 شناور فعال 80 درصد مواد اولیه شرکت‌های پودر ماهی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: انتظار است فرمانداری، مسئولان شیلات، سازمان منطقه آزاد، و دیگر ادارات مربوطه حمایت بیشتری از قشر زحمت‌کش صیاد داشته باشند تا بتوانند در زمینه استمرار و ایجاد اشتغال پایدار گام‌های موثری بردارند.

اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به نتایج مثبت اجرای این طرح برای جامعه صیادی و ذخایر و منابع آبزیان شاهد استمرار این طرح در سال‌های آینده باشیم و قطعاً این طرح با حمایت جامعه صیادی مثمر ثمر و مفید خواهد بود.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید