تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با بیماری VHS ماهیان پرورشی

شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با بیماری VHS ماهیان پرورشی
وزیر جهاد کشاورزی از تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با بیماری VHS ماهیان پرورشی و برآورد میزان خسارت‌های آن خبر داد.
محمود حجتی در حاشیه نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص چگونگی مقابله وزارت جهاد کشاورزی با بیماری VHS ماهیان سردآبی اظهار کرد: این بیماری وارداتی است.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تمهیدی اتخاذ شده که ما بتوانیم ماهی تخم چشم‌زده عاری از بیماری در داخل کشور تولید کنیم.
حجتی با بیان اینکه تحقیقات شیلات با معاون علمی ریاست جمهوری طرح آن را تصویب کرده و عملیات اجرایی آن شروع شده است، افزود: امیدواریم روزی برسد که با اتکا به تحقیقات داخلی نیاز به خارج کشور نداشته باشیم.

وی گفت: در ارتباط با اجرا تنها کاری که باید کرد مراقبت‌های بهداشتی است و همان‌گونه که در جریان هستیم باید تولیدکنندگان ما همراه و همگام با نسخه‌های دامپزشکی ترتیبی اتخاذ کنند که مزارع عاری از ویروس شده و بعد از یک دوره خشکاندن، مجددا ماهی‌ریزی کنند.

حجتی خاطرنشان کرد: در بحث سوم نیز خسارت‌هایی که وارد شده باید مورد پیگیری قرار گیرد و وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد.

در این نشست همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان از نظر تولید ماهیان سردآبی مقام چهارم کشور را دارد، اظهار کرد: تولید سالانه استان تا پیش از بروز بیماری، 13.5 هزار تن بود.

جعفر گوهرگانی بیان کرد: اما با بروز و شیوع این بیماری، 30 درصد کاهش تولید داشتیم که اکنون تولید به 10 هزار تن رسیده است
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید