پرورش متراکم ماهی کپور در خراسان‌رضوی در دستور کار قرار دارد‌

سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

پرورش متراکم ماهی کپور در خراسان‌رضوی در دستور کار قرار دارد‌
مدیر شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی پرورش ماهیان گرم آبی را یکی از برنامه‌های مدیریت شیلات جهاد کشاورزی ‌اعلام کرد و گفت‌: پرورش متراکم ماهی کپور در خراسان‌رضوی در دستور کار قرار دارد
محمدرضا مهدی‌زاده در مشهد مقدس، اظهار داشت: مهمترین و اساسی‌ترین اولویت مدیریت شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی مکانیزاسیون است که در این رابطه با بسته اعتباری ویژه‌ای در نظر گرفته شده و به متقاضیان علاقمند به استفاده از مکانیزاسیون 30 درصد یارانه برای خرید تجهیزات داده می‎‌شود.
وی با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش شیلات باید توسعه پیدا کند، افزود: در حال حاضر برای افزایش تولید محصولا آبزی در خراسان‌رضوی از سیستم بازگردشی استفاده می‌شود
مهدی زاده با بیان اینکه می‌توان با مدیریت استخرهای کشاورزی افزایش تولید ماهی را داشته باشیم، خاطرنشان‌کرد: یکی از برنامه‌های در دستور کار مدیریت شیلات جهاد کشاورزی در خراسان رضوی بهره‌وری حداکثری از آب استخرهای کشاورزی است چراکه دو منظوره کردن استخرهای کشاورزی هم‌ در رونق محصولات کشاورزی تاثیرگذار است و هم سبب افزایش پرورش ماهی در خراسان رضوی می‌شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه استان دارای ظرفیت‌های مناسبی در بخش استخر ذخیره ماهی دارد، گفت: افزایش تعداد استخرهای ذخیره ماهی در خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد چرا که افزایش استخرهای ذخیره ماهی به توسعه آبزی پروری کمک می‌کند.

مهدی زاده به تعداد استخرهای ذخیره ماهی در سال گذشته اشاره و گفت: خراسان‌رضوی 127 استخر ذخیره ماهی سردآبی و 924 استخر ذخیره ماهی‌گرم آبی وجود دارد.

وی پرورش ماهیان گرم آبی را یکی از برنامه‌های مدیریت شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اعلام و تصریح کرد: پرورش متراکم ماهی کپور که از جمله ماهیان گرم آبی است در دستور کار قرار دارد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی عنوان کرد: سال گذشته هزار و 264 تن ماهی گرم آبی و 4 هزتر و 606 تن ماهی سرد آبی در خراسان رضوی تولید شده است که باید تولید ماهی گرم آبی و سردآبی امسال افزایش یابد.

مهدی زاده گفت: بزرگترین مزرعه پرورش ماهی سردآبی در شرق کشور در روستای بابا رمضان شهرستان کلات با ظرفیت تولید سالانه 250 تن ماهی قزل آلا افتتاح شد که امیدوارم این مزرعه پرورش ماهی به مزرعه الگویی تبدیل شود.

وی با اشاره به این مطلب که بخش عمده فعالیت‌های مدیریت شیلات جهاد کشاورزی خراسان رضوی فعالیت‌های ترویجی است، بیان‌کرد: برای ارتقای فعالیت‌های ترویجی نیازمند افزایش اعتبارات هستیم که درهمین رابطه برای امسال 600 میلیون تومان اعتبار درخواست شده که هنوز این میزان اعتبار به تایید نهایی نرسیده است و باید نتیجه نهایی تا پایان شهریور اعلام شود
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید