ممنوعیت صید میگو ببری

چهار‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

ممنوعیت صید میگو ببری
مدير کل شيلات خوزستان از ممنوعيت صيد، حمل و قل و نگهداري ميگوي ببري از 17 شهريورماه در صيدگاه هاي خوزستان خبر داد
نبي اله خون ميرزايي تصريح کرد : ممنوعيت صيد ميگوي ببري بنا به نتايج به عمل آمده توسط کارشناسان پژوهشکده آبزي پروري جنوب کشور وکميته مديريت صيد شيلات خوزستان همزمان در صيدگاه هاي خوزستان وبوشهر است.
خون ميرزايي تصريح کرد. اين تصميم در راستاي حفاظت از ذخاير ميگو در سطح آب‌هاي خوزستان اخذ شده وبراساس آن نگهداري وحمل و نقل ميگوي ببري از تاريخ مذکور تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

اين مقام مسئول بیان داشت : مالکين شناورهاي صيادي موظف هستند از تاريخ اعلام شده نسبت به تخليه ادوات صيد اقدام کنندو در طول ممنوعيت صيد اين گونه آبزي، يگان حفاظت منابع آبزيان استان با متخلفان برخورد و آنان را به کميته رسيدگي به تخلفات شيلات معرفي خواهد کرد.

خون ميرزايي با اشاره به حضور197 قایق و383 فروند موتورلنج صيادي درفصل گذشته صيد ميگو (از 10 مرداد تا 13 شهريورماه ) اظهارکرد: ميگوي صيد شده عمدتا از نوع ببري وسفيد بود که علاوه بر مصرف استان خوزستان به ساير استان ها ارسال شده است .همچنين پس از عمل آوري وبسته بندي به کشورهاي هم جوار صادر شده است.

گفتني است :خوزستان با 200 کيلومتر ساحل جايگاه چهارم صيد آبزيان بعد از استان‌هاي هرمزگان ،سيستان بلوچستان وبوشهر را داراست
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید