صادرات خاویار پرورشی مازندران به اروپا

سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

صادرات خاویار پرورشی مازندران به اروپا
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات مازندران گفت: در بخش آبزی‌پروری، کد و مجوز صادرات خاویار پرورشی به اروپا برای مازندران کسب شده است
ولی‌الله محمدزاده در نشست با فعالان و تشکل‌های بخش آبزی‌پروری که در شهرستان بابلسر بیان کرد: سال گذشته قریب به 73 هزار تن انواع ماهی پرورشی در مازندران تولید شد.
این مسئول یادآور شد: هم اکنون درمازندران 3250 مرکز آبزی‌پروری فعالیت دارد.
محمدزاده با اشاره به اینکه ظرفیت شیلات مازندران در دو بخش صید و صیادی و آبزی‌پروری خلاصه می‌شود، افزود: در بخش صید و صیادی تولیدات تقریبا ثابت است و سالانه 22 تا 23 هزار تن ماهی استخوانی و کیلکا از دریای مازندران صید می‌شود.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: مازندران از ظرفیت خوبی برای تولید و پرورش انواع ماهی برخوردار است و در این راستا تولید گوشت خاویاری و تولید خاویار را از اهداف مهم این بخش دانست که این امر با راه‌اندازی مزارع آبزی پروری محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران در بخش آبزی‌پروری، موفق به دریافت کد و مجوز صادرات خاویار پرورشی به اروپا شده‌ایم، گفت: تعیین قیمت 870 دلاری برای هر کیلو خاویار ارزآوری خوبی را نصیب کشور خواهد کرد.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات مازندران اظهار کرد: آبزی پروری یکی از مقاصد اقتصاد مقاومتی و جزء منابع مهم کشور محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید