110 برگزیده در نخستین جشنواره دانش آموزی دریا معرفی می شوند

سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۹ بازدید
110 برگزیده در نخستین جشنواره دانش آموزی دریا معرفی می شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شمار برگزیدگان نخستین جشنواره دانش آموزی دریا را 110 نفر اعلام کرد.

هفتمین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره دانش آموزی دریا به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی به منظور بررسی برنامه های پیشنهادی و نهایی سازی آن دائر شد و در این نشست صاحبنظران آخرین پیشنهادات خود را برای افزایش کیفیت هر چه بهتر این جشنواره ارائه دادند.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست در تشریح مهم ترین اقدامات صورت گرفته به منظور برگزاری جشنواره دانش آموزی دریا گفت: در مراسم اختتامیه در نظر داریم از برگزیدگان آثار و شرکت کنندگان در مسابقات خانوادگی آشنایی با دریا و شرکت کنندگان مسابقات شناورهای کنترل از راه دور تجلیل داشته باشیم

محمد سعید سیف افزود: براساس رای هیات داوران، در بخش های مختلفی از جمله نقاشی، عکاسی، شعر، مقاله و پژوهش، کاریکاتور، داستان نویسی و در نهایت وبلاگ نویسی تاکنون مجموعا 110 نفر جزء برگزیدگان جشنواره معرفی شده اند.
به گفته وی در بخش مسابقات شناورهای کنترل از راه دور که با رقابت 30 تیم شرکت کننده در دریاچه موزه دفاع مقدس برگزار می شود نیز از 6 تیم برتر تجلیل خواهد شد.
سیف برگزاری کارگاه های آموزشی و سخنرانی علمی در حوزه صنایع دریایی را از دیگر اقدامات مهم در برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: سازمان هایی همچون سازمان شیلات، موسسه علوم تحقیقات شیلاتی کشور، شرکت نفت و گاز پارس، نیروی دریایی ارتش و شرکت ملی نفتکش ایران برای برگزاری کارگاه ها و سخنرانی علمی رسما اعلام آمادگی کرده اند.

**پژوهش محوری با رویکرد خلاقیت در دانش آموزان
مدیر پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران و مسوول برگزاری مسابقات دانش آموزی در جشنواره دریا نیز در این نشست بیان کرد: پژوهش محوری از اهم اهداف در نظر گرفته در برگزاری مسابقات در جشنواره دانش آموزی دریا است و با رویکرد ایجاد خلاقیت و انگیزه در میان آینده سازان کشور می توانیم آنها را علاقمند به آموزش و در نهایت ایده پرور کنیم و با ارائه مباحث فنی آنها را به چالش کشانیم.
محمدعلی دشتی پور افزود: معتقدیم توانستیم با انسجام در برنامه ریزی چیزی در حدود بیش از چهار هزار طرح در رشته های مختلف دریافت کنیم و همچنین در قسمت شناورها چیزی در حدود 60 تیم علاقمند به شرکت در مسابقات بودند که متاسفانه به دلیل محدودیت در زمان تنها با 31 تیم مسابقه برگزار خواهد شد.
نخستین جشنواره دانش آموزی دریا، 21 و 22 مهرماه سال جاری به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می شود

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید