مشاهده پنج لاشه نهنگ در هفت ماه در سواحل بوشهر

یک‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
مشاهده پنج لاشه نهنگ در هفت ماه در سواحل بوشهر
پنج لاشه نهنگ در هفت ماه در سواحل استان بوشهر دیده شده است.
آخرین مورد تلفات نهنگ ها روز گذشته در ساحل شمالی منطقه حفاظت شده حله در محدوده روستای گوابین از توابع شهرستان گناوه و حدود 50 کیلومتری شمال بوشهر مشاهده شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نهنگ ها بزرگ ترین جانوران دنیا هستند که در اقیانوس‌ها و دریا ها زندگی می‌کنند که به دلیل مسائل تغذیه‌ای و تولید مثل به مهاجرت های طولانی بین مناطق گرمسیری و مناطق سرد می‌روند.
حسین دلشب افزود: به دلایل تغذیه‌ای و ناشناخته، گونه‌هایی از نهنگ وارد خلیج فارس می‌شوند و به علت رفت و آمد زیاد انواع شناورها و همچنین خطر برخورد با ابزارهای صیادی احتمال تلف شدن این جانوران وجود دارد .
وی گفت: آخرین مورد تلفات نهنگ در سواحل استان، دیروز در منطقه حفاظت شده حله دیده شده است.
آقای دلشب افزود: این نهنگ 15 متری از گونه نهنگ گرمسیری یا براید است و کارشناسان محیط زیست برای نمونه برداری و کشف علت اصلی مرگ به منطقه اعزام شده‌اند.

حدود یک ماه پیش مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفته بود: سالانه شاهد تلف شدن تعدادی از آبزیان بزرگ مانند نهنگ‌ها در سواحل کشور هستیم که علت بیشتر این تلفات برخورد آنها با شناورهاست.
آقای میرشکار گفته بود در حالی که سازمان بین المللی دریانوری قوانینی برای رفت و آمد شناورها دارد در کشور ما قوانین مشخصی برای محدود کردن رفت و آمد شناورها در دریاها و اقیانوس ها و دست‌کم در مسیر حرکت آبزیان بزرگ وجود ندارد که سازمان حفاظت محیط زیست و بنادر و دریانوردی برای تدوین قوانین در این زمینه، در حال مذاکره هستند

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید