طرح کشت توام برنج و ماهی و در 170 هکتار از اراضی آستانه انجام شد

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۰ بازدید
طرح کشت توام برنج و ماهی و در 170 هکتار از اراضی آستانه انجام شد

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت : امسال طرح کشت توام برنج و ماهی در 170 هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان به انجام رسیده است.

حمید رضا سلیمانی اظهار داشت : این طرح با هدف افزایش تولید در واحد سطح ، مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج، کاهش مصرف کودهای شیمیایی ، تولید محصولات ارگانیک و همچنین افزایش توان اقتصادی کشاورزان منطقه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این طرح توسط 17 نفر از مزرعه داران شهرستان به انجام رسیده است ، افزود : پیش بینی می شود در راستای اجرای این طرح امسال حدود 190 تن از انواع ماهیان گرم آبی چون کپور و آمور توسط کشاورزان منطقه تولید شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اجرای طرح کشت توام برنج و ماهی در 165 هکتار از اراضی این شهرستان به انجام رسیده بود یاد آور شد : سال گذشته 170 تن ماهیان گرم آبی در این طرح تولید شده است

سلیمانی در ادامه همچنین با اشاره به دیگر مجوزهای صادر شده از سوی این اداره به منظور ایجاد استخرهای پرورش ماهی اظهار داشت : از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد هشت فقره مجوز احداث استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی در این شهرستان صادر شده است.
وی گفت : صدور مجوز به منظور فعالیت شش استخر گرم آبی به مساحت شش و نیم هکتار با تولید 9 تن در سال ، صدور مجوز فعالیت برای یک فقره استخر پرورش ماهیان سرد آبی به مساحت 400 مترمربع و تولید سالانه 10 تن ، صدور مجوز برای فعالیت یک مرکز پرورش ماهیان خاویاری به مساحت 300 مترمربع و با ظرفیت تولید 10 تن در سال از جمله مجوزهای صادره شده از سوی این اداره می باشد.
وی گفت: راه اندازی این مراکز پرورش ماهیان گرم آبی ،سرد آبی و خاویاری برای 8 نفر اشتغال ایجاد می کند.
سلیمانی در ادامه با بیان اینکه از کلیه سرمایه گذاران در خصوص اجرای طرحهای شیلات و پرورش ماهی در این شهرستان حمایت می شود اظهار داشت : ورود سرمایه گذاران می تواند در زمینه توسعه بخش شیلات و همچنین ایجاد اشتغال در منطقه بسیار موثر باشد.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید