یکهزار و 243 تن پودر ماهی از دامپزشکی قشم مجوز گرفت

پنج‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
یکهزار و 243 تن پودر ماهی از دامپزشکی قشم مجوز گرفت

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قشم گفت: نیمه نخست امسال برای یکهزار و 243 تن پودر ماهی تولید شده در کارخانه های شهرستان مجوز مصرف در صنایع غذایی دام، طیور و آبزیان صادر شده است.

امین درا افزود: برای صدور مجوزهای یاد شده آزمایش های متعددی همچون سالمونلا، قارچ، آفلاتوکسین، هیستامین و خاکستر انجام شده است.
وی انجام آزمایش های تخصصی برای شناسایی فلزات سنگین بر روی فراورده های پودر ماهی کارخانه های قشم را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اعلام و اضافه کرد: این موضوع بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور به صورت مستمر پیگیری می شود.
درا با بیان اینکه آلودگی میکروبی یا قارچی غذای مصرفی دام، طیور و آبزیان می تواند در بدن این موجودات ذخیره شود، گفت: استفاده از گوشت و فراورده های به دست آمده در اینچنین شرایطی می تواند به بدن مصرف کننده انتقال یابد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قشم تاکید کرد: به همین منظور کارشناسان مجرب این اداره با دقت شرایط تولید و نگهداری غذای مصرفی دام، طیور و آبزیان را رصد می کنند تا از صحت محصولات تولید شده اطمینان حاصل شود.
درا یکی از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی کشور را تامین امنیت فراورده های خام دامی عنوان کرد و گفت: این موضوع به عنوان محور اصلی برنامه های دامپزشکی شهرستان قشم با جدیت دنبال می شود

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید