آبزی پروران برای ارتقا مکانیزاسیون تسهیلات بانکی دریافت می کنند

یک‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

آبزی پروران برای ارتقا مکانیزاسیون تسهیلات بانکی دریافت می کنند
محمود صیادبورانی روز یکشنبه افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده مبلغ 10میلیارد ریال تسهیلات بانکی با بهره 18 درصد در فاز اول برای متقاضیان ارتقا مکانیزاسیون مزارع آبزی پروری در نظر گرفته شده است.
وی اظهارکرد: این علاقه مندان با ارائه درخواست کتبی و لیستی از تجهیزات مورد نیاز می توانند به بانک عامل معرفی و از این تسهیلات برخوردار شوند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: به دلیل مقابله با بحران منابع آبی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب تازه ورودی به استخر، تجهیز مزارع آبزی پروری به فیلترهای مکانیکی و زیستی، پمپ های برگشت آب و انواع پمپ های هواده برای تمدید مجوز فعالان و صدور مجوز برای متقاضیان جدید از سیاست های کاری شیلات این استان است.
صیادبورانی تاکید کرد: لذا بهره مندی از این تسهیلات می تواند علاوه بر ارتقای توجیه اقتصادی فعالیت، افزایش تولید در واحد سطح و کاهش ریسک فعالیت را در برداشته باشد و در ترویج و توسعه آبزی پروری مکانیزه نقش مهمی را ایفاکند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر بیش از 90 درصد مزارع آبزی پروری با استفاده از تجهیزاتی از قبیل پمپ های هوادهی، پمپ برگشت آب، فیلتر مکانیکی و در برخی موارد فیلتر زیستی نرم استفاده از آب تازه ورودی را از 10 لیتر در ثانیه به یک لیتر در ٍثانیه برای یک تن تولید ماهی قزل آلا کاهش داده اند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با تکمیل زنجیره استفاده از این تجهیزات به ازای هر مزرعه، می توان تولید را به ازای هر لیتر آب به میزان چشمگیری افزایش داد به طوری که در مزارع مدار بسته که دارای زنجیره کامل این تجهیزات هستند 25 تن انواع آبزیان به ازای هر لیتر آب تازه تولید می شود
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید