اعطای تسهیلات 10 میلیارد ریالی به متقاضیان آبزی‌پروری در زنجان

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

اعطای تسهیلات 10 میلیارد ریالی به متقاضیان آبزی‌پروری در زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از اعطای تسهیلات 10 میلیارد ریالی به متقاضیان آبزی‌پروری در این استان خبر داد.
محمودصیاد بورانی در زنجان از اعطای تسهیلات بانکی به بهره‌برداران حوزه شیلات در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان ارتقای مکانیزاسیون مزارع آبزی‌پروری در این راستا با ارائه درخواست کتبی به بانک عمل معرفی خواهند شد.
وی میزان تسهیلات مذکور در فاز نخست را 10 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این تسهیلات با بهره 18 درصد به متقاضیان واگذار می‌شود
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه اقدامات مختلفی به منظور مصرف بهینه آب در بخش آبزی‌پروری این استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تجهیز مزارع آبزی‌پروری به فیلترهای مکانیکی و زیستی، پمپ‌های برگشت آب و انواع پمپ‌های هواده برای تمدید مجوز فعالان و صدور مجوز برای متقاضیان جدید از سیاست‌های کاری شیلات استان محسوب می‌شود.

بورانی از استقبال آبزی‌پروران استان زنجان از تجهیزات آبزی‌پروری خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد مزارع آبزی پروری استان از تجهیزاتی همچون پمپ‌های هوادهی، پمپ برگشت آب، فیلتر مکانیکی و فیلترزیستی نرم استفاده می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بهره‌گیری از تجهیزات مذکور تاثیر چشمگیری در صرفه‌جویی در مصرف آب در استان زنجان داشته است، بیان داشت: این نوع تجهیزات استفاده از آب تازه ورودی را از 10 لیتر در ثانیه به 1 لیتر در ثانیه به ازای یک تن تولید ماهی قزل‌آلا کاهش داده است.

وی افزود: با استفاده از این تجهیزات به ازای هر مزرعه می‌توان تولید را به ازای هر لیتر آب به میزان قابل توجهی افزایش داد به طوری که در مزارع مداربسته که زنجیره کامل این تجهیزات را دارا هستند 25 تن ماهی به ازای هر لیترآب تازه تولید می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به پرورش انواع ماهیان سردابی و گرمابی در این استان گفت: تنوع گونه‌های تولیدی و ورود گونه‌های سریع‌الرشد به استان طی سال‌های اخیر سبب شده تا تولید محصولات آبزی در زنجان روند رو به رشدی را داشته باشد.

بورانی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای متقاضیان آبزی‌پروری در استان زنجان خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های تکثیر و پرورش و طبخ غذاهای متنوع از انواع ماهیان از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده به شمار می‌رود.

این مسئول بیان داشت: به منظور افزایش سطح تولیدات آبزی‌پروری در استان زنجان سعی در به کارگیری دانش روز در مزارع استان داشته‌ایم که این موضوع نیز نقش موثری در رشد تولیدات آبزی داشته است.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید