کنترل صید غیرمجاز ازطریق پایش تصویری اجرا شود

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

کنترل صید غیرمجاز ازطریق پایش تصویری اجرا شود
استانداربوشهر گفت: برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به ذخائر آبزیان درخلیج فارس، سامانه پایش تصویری برای کنترل بیشتر دریا و شناسایی متخلفان در این استان ایجاد شود.
مصطفی سالاری روز سه شنبه در نشست با مسئولان شیلات کشور افزود: برای کنترل صید غیر مجاز در دریا و حفظ ذخایر آبزیان اجرای برنامه پایش تصویری ضروری است.
وی با قدردانی ازتلاش های انجام شده در برخورد با متخلفان صید غیر مجاز افزود: با پایش تصویری در دریا ضمن کنترل بیشتر دریا زمینه شناسایی متخلفان در دریا نیز فراهم می شود.
استاندار بوشهر بیان کرد: کنترل ها اگر از طریق دوربین های پیشرفته پرنده صورت بگیرد می تواند در جلوگیری از صید غیرمجاز اثربخش تر باشد.
سالاری اظهار کرد: امروز مشکلات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از صنایع در دریا آبزیان را تهدید می کند که با شیوه های مختلف باید برای نجات و حفظ ذخایر آبزیان برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های مهم استان بوشهر پرورش میگو است بیان کرد: انتظار می ‎رود ضمن افزایش راندمان تولید میگو زمینه فعالیت اراضی پرورشی در تمامی فصول سال فراهم شود.
سالاری افزود: برای تثبیت شغل پرورش دهندگان باید این فعالیت در تمام فصل های سال انجام شود.
وی بر پرورش ماهی در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: اکنون مجوز پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری صادر شده ولی با توجه به ظرفیت بالای پرورش ماهی در خلیج فارس این مهم باید در استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر، بااشاره به انعقاد تفاهم نامه برای تولید 100 هزار تن ماهی پرورشی در کشور تاکید کرد: در این ارتباط سهم استان بوشهر با توجه به وجود ظرفیت های مهم باید افزایش یابد.
سالاری یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر شناورهای بندر تجاری عامری صفاری است با عنایت به مصوبه هیات دولت باید این اسکله به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر واگذارشود.
وی گفت: قایق های بدون هویت از مشکلات جدی استان بوشهر در بخش شیلات است که در این ارتباط طرح جایگزینی باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر اظهارکرد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوری صرف برنامه های شیلات بویژه بخش پرورش می شود شیلات ایران باید از این صندوق حمایت کند.
سالاری با اشاره به مشکلات پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر بیان کرد: امسال به پرورش دهندگان خسارت جدی وارد شد که لازم است راهکارهایی برای جبران این خسارت و کمک به پرورش دهندگان ارائه شود
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید