کاهش تولید میگو به‌علت شیوع بیماری

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

کاهش تولید میگو به‌علت شیوع بیماری
رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی از کاهش تولید میگو به علت شیوع بیماری لکه سفید خبر داد و گفت: بازارهای بین‌المللی برای میگوی ایران افزایش می‌یابد.
حسن صالحی پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: صادرات میگوی تولیدی کشور را به عنوان یک برنامه در دستور کار داریم و تلاش می‌شود که از ظرفیت‌های مختلف برای این منظور استفاده شود.
وی به توافقات صورت گرفته برای صادرات میگوی کشور به بازار روسیه و کشورهای اوراسیا، خاطرنشان کرد: برای ایجاد بازار جدید میگوی ایران در کشور چین نیز در تلاش هستیم و صادرکنندگان ایرانی در نمایشگاه کشور چین شرکت کردند
رئیس سازمان شیلات ایران از تلاش برای گنجاندن میگو در سبد غذایی مردم کشور خبر داد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های شهرهای بزرگ می‌تواند زمینه را برای توسعه بازار میگو فراهم سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع بیماری لکه سفید در سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع زیان‌هایی را به پرورش‌دهندگان وارد کرده است خسارت ها برای پرداخت غرامت در حال بررسی است.

صالحی با اشاره به تولید بیش از ۱۴ هزار تن میگو طی سال گذشته در استان بوشهر افزود: شیوع لکه سیفد در سایت‌های پرورشی میگوی استان بوشهر باعث شده تا امسال ۸.۵ هزار تن میگو در استان تولید شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد استخرهای پرورش میگو در استان بوشهر بیمه هستند، اضافه کرد: میزان کلی خسارت تا زمانی که برداشت به صورت کامل انجام نشده، مشخص نیست.

رئیس سازمان شیلات ایران از تلاش برای جبران خسارت‌های وارد شده به فعالان این عرصه خبر داد و افزود: استاندار بوشهر نیز پیگیری‌های لازم را برای دریافت کمک از طریق مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و صندوق حوادث غیرمترقبه کشور دارند
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید