پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره شهرستان خرم‌دره

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره شهرستان خرم‌دره
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: در راستای افزایش تولید محصولات آبزی در شهرستان خرم‌دره، توسعه پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره در دستور کار قرار دارد.
علی‌رضا اسدالهی امروز در زنجان با اشاره به پرورش انواع ماهیان سردابی و گرمابی در شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: به منظور افزایش تولید انواع محصولات آبزی در این شهرستان کلاس‌های آموزشی مختلفی در حال برگزاری است.
وی با تاکید بر اهمیت پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره تصریح کرد: در این روش که مورد تاکید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز هست در مصرف آب به طور قابل توجهی صرفه‌جویی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه آبزی‌پروری در این شهرستان علاقه‌مندان خاص خود را داردٰ، افزود: در حال حاضر با برگزاری کلاس‌های آموزشی پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه را به بهره‌گیری از این روش تشویق می‌کنیم.

اسدالهی از پرورش انواع ماهیان زینتی در شهرستان خرم‌دره خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر پرورش انواع ماهیان سردابی و گرمابی همچون «قزل‌آلا» و «کپور ماهیان»، یک واحد تولیدی ماهیان زینتی نیز در این شهرستان در حال فعالیت است.

این مسئول به میزان تولید ماهی در شهرستان خرم‌دره اشاره و عنوان کرد: میزان تولید محصولات آبزی در این شهرستان سالانه به 64 تن می‌رسد.

وی با اشاره به درآمدزایی فعالیت‌های آبزی‌پروری تصریح کرد: توسعه آبزی‌پروری می‌تواند در ایجاد اشتغال در یک منطقه بسیار تاثیرگذار باشد و فعالان این حوزه در شهرستان خرم‌دره همه ساله درآمد خوبی از این محل کسب می‌کنند.

گفتنی است، طبق اعلام مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان آبزی‌پروران علاقه‌مند به ارتقای مکانیزاسیون در مناطق مختلف این استان می‌توانند از تسهیلات ارائه شده در این زمینه استفاده کنند.

شایان ذکر است، تسهیلات مذکور در راستای مقابله با بحران منابع آبی و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تازه ورودی به استخرها به فعالان عرصه آبزی‌پروری اعطا شده و متقاضیان با دریافت این تسهیلات و ارتقای سطح مکانیزاسیون مزارع خود توجیه اقتصادی فعالیت خود را افزایش دهند.

گفتنی است، در فاز نخست مبلغ 10میلیارد ریال تسهیلات بانکی با بهره 18 درصد برای متقاضیان ارتقای مکانیزاسیون مزارع آبزی‌پروری در استان زنجان اعطا می‌شود
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید