بازدید وزیر تعاون از سایت پرورش میگوی گمیشان

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
بازدید وزیر تعاون از سایت پرورش میگوی گمیشان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سایت پرورش میگوی گمیشان بازدید کرد که این طرح در سال جاری برای 600 نفر اشتغالزایی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دقایقی پیش از سایت 4 هزار هکتاری پرورش میگوی استان گلستان واقع در شهرستان گمیشان بازدید کرد.

سیدجواد قدس علوی مدیرکل شیلات استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: در افق 1404 پرورش 8 هزار تن ماهی در قفس را پیگیری و اجرایی کردیم که در سال جاری باید 200 تن ماهی در قفس تولید شود که هفته آینده نخستین طرح این پروژه کلید می‌خورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 12 قفس در دریا مستقر شده و بر اساس پیش‌بینی انجام شده هر قفس پنج تن ماهی تولید می‌کند.

قدس علوی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و نزدیکی استان به دریا و وجود تالاب در منطقه گمیشان، آب را از دریا بوسیله احداث کانال به سواحل منتقل کردیم و در حال حاضر سایت پرورش میگوی 4 هزار هکتاری گمیشان در حال اجرا و تولید میگو است.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: در نخستین فاز 4 هزار هکتار از این سایت به بهره‌برداری رسیده که در افق آینده پیش‌بینی اجرای 28 هزار هکتار دیگر اندیشیده شده و اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد زیرساخت نخستین کانال از این 4 هزار هکتار 11 میلیارد تومان هزینه شده که با ایجاد مشوق برای سرمایه گذار مقرر شد در کانال های دیگر، سرمایه گذار هزینه کند و طرح را به اجرا بگذارد.

قدس علوی بیان کرد: امسال با اجرای این طرح برای 600 نفر اشتغالزایی شده است و 80 درصد تولید این سایت به صورت صادراتی است.

وی تأکید کرد: نگاه ما به زنجیره تولید است و در تلاشیم تا با اقدامات شبانه‌روزی در راستای توسعه اقتصادی کشور موثر باشیم.

* تعهد ایجاد اشتغال افراد بومی در سایت پرورش میگوی گمیشان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید از تلاش‌های استان گلستان برای ایجاد این سایت پرورش میگو تقدیر می کنم.

علی ربیعی بیان کرد: با این روند پیشرفت می توان آینده خوبی را برای پیشرفت اقتصادی استان و ایجاد اشتغال و تحول در صنعت ماهی و میگو در کشور تصور کرد.

امانگلدی ضمیر فرماندار گمیشان نیز در این مراسم گفت: تمامی سرمایه‌گذاران سایت پرورش میگوی گمیشان بومی هستند.

وی تأکید کرد: از این سرمایه‌گذاران تعهد گرفته این که 33 درصد از آنچه از این سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود باید برای اشتغالزایی مردم همین شهرستان استفاده شود و امید داریم با اجرای کامل این طرح ریشه بیکاری در شهرستان گمیشان از بین برود.

بر اساس این گزارش، سایت پرورش میگوی گمیشان در 17 کیلومتری شمال شهرستان گمیشان در استان گلستان واقع شده و با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در این منطقه، اجرای این پروژه نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد داشت.

گفتنی است، نرخ بیکاری شهرستان گمیشان که به صورت رسمی اعلام شده 28 درصد بوده اما آمارهای غیر رسمی و حتی اعتقاد مسؤولان شهرستان بالای 40 درصد است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید