همدان در تولید ماهی خاویاری موفق بوده است

چهار‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
همدان در تولید ماهی خاویاری موفق بوده است

مدیر امور شیلات جهاد کشاوری استان همدان با بیان اینکه ماهیان آزاد دریای خزر که از نظر پرورشی و بیولوژیکی به قزل‌آلا نزدیک است را در استان پرورش داده‌ایم، گفت: استان همدان در پرورش ماهیان خاویاری موفق بوده است

علی دولو عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با بیان اینکه در بحث شیلات و آبزیان در حوزه پدافند غیر عامل مشترکاتی وجود دارد، اظهار کرد: آبزی‌پروری به دو شیوه آب های جاری، رودخانه و چاه و یا استخر پرورش ماهی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده امکان تهدید در حوزه شیلات آلودگی آب‌های جاری است که از رودخانه‌ها تامین می شود، ادامه داد: منبع دوم آلودگی‌ها از آبزیان وارداتی است

مدیر امور شیلات جهاد کشاوری استان همدان با بیان اینکه اقداماتی که در حوزه شیلات صورت گرفته برای حفاظت و تامین آب سالم برای مزارع پرورش ماهی است، بیان کرد: هماهنگی‎هایی در رابطه با سازمان مربوط انجام شده است.

وی با بیان اینکه شیلات و آبزی‌پروری در همدان سابقه زیادی ندارد، ولی در این مدت رشد مناسبی داشته است، بیان کرد: در بخش شیلات و آبزی‌پروری عمدتاً بحث در مورد پیشگیری و پیش‎بینی از آلودگی‌هاست.

دولو با اشاره به اینکه یکی از الزامات کنترل قرنطینه‌های فعال است، افزود: باید کنترل واردات آبزیان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ماهیان آزاد دریای خزر که از نظر پرورشی و بیولوژیکی به قزل‎آلا نزدیک است را در استان پرورش داده‌ایم، ادامه داد: استان همدان در پرورش ماهیان خاویاری موفق بوده است.

مدیر امور شیلات جهاد کشاوری استان همدان با اشاره به اینکه با بیماری وی‌.اچ‌.اس که اواخر 92 اتفاق افتاد، بسیاری از مزارع را تعطیل کردیم، درخصوص ماهی تیلاپیا، ادامه داد: ماهی تیلاپیا از چند سال اخیر از کشور چین وارد ایران شده و مصرف آن مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه امگا 3 درصد در ماهی تیلاپیا کمتر است، ادامه داد: ماهی تیلاپیا بدون استخوان و آماده طبخ است، به این خاطر مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

دولو با بیان اینکه استان در تولید ماهی رتبه 12 کشور و در رتبه تولید ماهی قزل آلا در آب‎های شیرین رتبه نخست را دارد، افزود: استان همدان در تکثیر آبزیان جزو سه استان برتر کشور است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید