صادرات میگو دراز آب شیرین به کشورهای اروپایی

چهار‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
صادرات میگو دراز آب شیرین به کشورهای اروپایی

مدیر شیلات و آبزیان پلدشت از صادرات میگو دراز آب شیرین به کشورهای اروپایی خبر داد

علی آذرمنش در ارومیه اظهار داشت: از یک ماه گذشته صید شاه میگو دراز آب شیرین که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، از دریاچه پشت سد ارس در شهرستان پلدشت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه صید میگو دراز آب شیرینی از این دریاچه تا دو ماه آینده نیز ادامه دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 65 تن میگو دراز آب شیرین از دریاچه پشت سد ارس صید شود

مدیر شیلات و آبزیان پلدشت با بیان اینکه این نوع میگو، گونه با ارزش و اقتصادی میگو است که فقط در دریاچه پشت سد ارس این شهرستان حیات دارند، ادامه داد: این نوع میگو در دریاچه پشت سد ارس تکثیر، پرورش و صید می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه صید این نوع میگو فقط در سه ماه از سال میسر و دارای مجوز است، ادامه داد: علاوه بر تعاونی‌های صید و صیادی، مرکز بسته‌بندی تخصصی این نوع میگو نیز در پلدشت فعالیت دارد.

آذرمنش با اشاره به کشورهای مقصد میگو دراز آب شیرین، اعلام کرد: این نوع میگوها به آلمان، ایتالیا، فرانسه، روسیه و سایر کشورهای اروپایی صادر شده و در این کشورها نیز مورد استقبال ویژه‌ای قرار می‌گیرد.

مدیر شیلات و آبزیان پلدشت با بیان اینکه در یک ماه گذشته 3 تن شاه میگو به این کشورها صادر شده است، یادآور شد: صادرات میگو دراز آب شیرین این شهرستان به کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد.

این مسؤول با بیان اینکه در زمینه بسته‌بندی این نوع میگو کارشناسان شیلات و دامپزشکی حضور داشته و در زمینه فرآوری میگو نظارت کامل دارند، گفت: به ازای هر کیلو شاه میگو صادرات به کشورهای اروپای 10 تا 12 دلار ارزآوری را به کشور شاهد هستیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید