ماهی های قاچاق خارجی سلامت مردم و اقتصاد صیادان را هدف گرفته است

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
ماهی های قاچاق خارجی سلامت مردم و اقتصاد صیادان را هدف گرفته است
نماینده مردم بندرعباس درمجلس با بیان اینکه ماهی در سبد غذایی کشور قرار ندارد،گفت:ماهی های قاچاق خارجی سلامت مردم و اقتصاد صیادان را هدف گرفتند

احمد مرادی درباره وضعیت تولید آبزیان دریایی درکشور،گفت: ما گزارشاتی دریافت کردیم که برخی از ماهی ها به طریق قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور می شوند که این امر بطورحتم اقتصاد داخلی دریا را در کشور با مشکلات عدیده ای اقتصادی روبرو می کند.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه ظرفیت تولید آبزیان دریایی در شمال و جنوب کشور بسیار بینظیر است،تصریح کرد:کیفیت ماهی های خارجی با ایرانی قابل مقایسه نیست؛زیرا ماهی ایرانی با توجه به نوع تولید از منظر کیفیت شرایط مناسب تری دارند.

مرادی،افزود:شهروندان ماهی های را خریداری کنند که مورد تایید سازمان های مربوطه باشد؛زیرا اگر مردم ماهی های را خرید کنند که از نوع تولید و استاندارد آن آگاهی نداشته باشند،امکان دارد با مشکلات بهداشتی در این راستا روبرو شوند.

وی ادامه داد:نوع تولید آبزیان دریایی در سواحل دریایی ما با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان دارای کیفیت های بهینه است؛بنابراین برای حمایت از صیادان باید سرمایه گذاری در زمینه "پرورش ماهی در قفس" به نحو کارشناسانه ای افزایش یابد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ماهی در سبد غذایی مردم کمرنگ است،یادآورشد:ماهی های قاچاق خارجی سلامت مردم و اقتصاد صیادان را هدف گرفته است

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید