رکورد کشوری تولید میگوی پرورشی درهرمزگان شکسته شد

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
رکورد کشوری تولید میگوی پرورشی درهرمزگان شکسته شد
مدیرکل شیلات هرمزگان از شکسته شدن رکورد کشوری تولید میگوی پرورشی با تولید بیش از ۲۲تن میگو در هکتار در یکی از مزارع تیاب شمالی استان هرمزگان خبر داد

سید پرویزمحبی بیان داشت: ارتقای فن آوری مزارع پرورش میگو از جمله راه اندازی ۱۰ هواده و افزایش عمق استخرهای پرورش میگو به عمق ۳.۵متر از مهمترین عوامل افزایش تولیدمیگوی پرورشی است.

وی گفت: سال گذشته از هر هکتارمزرعه پرورشی سه تن میگو برداشت شد که اکنون با ایجاد سیستمهای جدید به ۲۲ تن در هر هکتار افزایش یافته است.

محبی افزود: ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مزایای افزایش تولید میگوی پرورشی است.

وی عنوان کرد: میگوهای برداشت شده هرمزگان به چین، ویتنام، روسیه، فرانسه و امارات متحده عربی صادر می شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: برای ارتقای فن آوری در مزارع دیگر پرورش میگوی هرمزگان تسهیلات بانکی با سود ۱۵ درصد پرداخت می شود.

محبی افزود: سیستم هواده، غذاپاش و راهکارهای افزایش تولید در مزارع پرورشی از مهمترین حمایتهایی است که اداره کل شیلات هرمزگان انجام می دهد.

وی گفت: از ابتدای فصل برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تا کنون ۲ هزار ۵۰۰ تن میگو برداشت شده است که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان از تیر آغاز شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت که تا پایان آذر ادامه دارد ۸ هزار و ۵۰۰ تن میگو از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه پرورشی برداشت شود. هرمزگان رتبه دوم تولید میگوی پرورشی پس از استان بوشهر در کشور را دارد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید