ماهیان گرمابی در ۱۱ منبع آبی آذربایجان غربی رها شدند

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
ماهیان گرمابی در ۱۱ منبع آبی آذربایجان غربی رها شدند

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: برای رونق صید و صیادی بیش از ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در ۱۱ منبع آبی آذربایجان غربی رها شدند.

معصوم فصیح اظهارداشت: همه ساله این بچه ماهیان در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان شهید کاظمی پلدشت جهت رها سازی در منابع آبی پشت سدهای استان تکثیر و پرورش می یابند.

وی با بیان اینکه این ماهی ها از نوع ماهیان گرم آبی و از گونه های کپور، فتوفاک، آمور و بیگ هدهستند افزود: این ماهیان تا رسیدن به وزن ۱۰ گرم در مرکز شهید کاظمی تنها مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شمال غرب کشور پرورش می یابند.

فصیح با اشاره به اینکه پیش بینی می شود این میزان بچه ماهی رهاشده به ۵ هزار تن صید بدل شود عنوان کرد: در مرکز شهید کاظمی شهرستان پلدشت بعنوان تنها مرکز پرورش ماهی در شمال غرب کشور، سالانه بطور میانگین ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی تکثیر می شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی، حفظ و بازسازی ذخائر منابع آبی استان را از اهداف رها سازی بچه ماهیان گرمابی در حاشیه سد ارس عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری حدود شش میلیون قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در اوزان ۵ تا ۱۰ گرم و از گونه های کپور، آمور، فیتو فاک و بیگ هد در منابع آبی استان رها سازی شوند.

وی با اعلام اینکه تولید آبزیان و انواع ماهی نقش بارزی در افزایش تولید استان، درآمد زایی و اشتغال زایی در منطقه دارد اظهارداشت: آذربایجان غربی در بین استانهای غیرساحلی رتبه اول تولید آبزیان را داراست

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید