تولید بیش از 448 هزارقطعه انواع ماهیان زینتی در زنجان

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
تولید بیش از 448 هزارقطعه انواع ماهیان زینتی در زنجان

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از 448 هزار قطعه انواع ماهی های زینتی در استان زنجان تولید و برداشت شده است، گفت: ماهی های زینتی استان زنجان از طریق مراجع غیررسمی به کشورعراق صادر می شود

محمود صیاد بورانی به میزان تولید ماهیان سرد آبی ، گرم آبی و زینتی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 6 میلیون و 500 هزار قطعه ماهی در انواع مزارع پرورش ماهیان سر آبی و گرم آبی استان زنجان رها سازی شده است.

وی به میزان رها سازی ماهیان سرآبی و گرم آبی در استخر های پرورش ماهی اشاره داشت، افزود: از نظر تعداد رها سازی ماهی در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا پایان آبان ماه تفاوتی وجود نداشته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به پرورش ماهیان زینتی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 448 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان زنجان تولید و برداشت شده است.

صیاد بورانی از صادرات ماهی های زینتی استان زنجان به استان های همجوار و خارج از کشور خبر داد، گفت: ماهی های زینتی استان زنجان از طریق مراجع غیررسمی به کشورعراق صادر می شود.

وی با بیان اینکه تولید ماهیان زینتی در استان زنجان نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری داشته است، خاطرنشان کرد: تعداد تولید ماهیان زینتی در سال گذشته در استان زنجان 217 هزار قطعه ماهی بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به تولید ماهیان خوراکه در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: تولید ماهیان خوراکی از ابتدای سال تا آخر آبان ماه دراستان زنجان 2 هزار تن بوده که روانه بازار شده است.

صیاد بورانی به پرورش ماهی در فصل سرما اشاره کرد و افزود: با عنایت به اینکه عمده منابع آبی برای پرورش ماهی به واسطه حفر چاه انجام می وشد و معمولاً دمای آب چاه در فصول مختلف ثابت است.

وی با بیان اینکه دمای آب استان زنجان در محدوده مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: در فصل سرما احتمال دارد درمای آب چاه دو درجه کاهش پیدا کند و در فصل گرما دو درجه افزایش داشته باشد.

منبع : عصر زنجان

دیدگاه خود را بیان کنید