54 درصد از آبزیان سردآبی زنجان در ماهنشان تولید می شود

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید
54 درصد از آبزیان سردآبی زنجان در ماهنشان تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: در زمان حاضر این شهرستان 54درصد از ماهیان سردآبی استان زنجان را تولید و روانه بازار مصرف می کند.

خلیل پیمان از توسعه آبزی پروری با دو رویکرد افزایش سطح و افزایش تولید در واحد سطح خبرداد و افزود: توسعه مکانیزاسیون سبب افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصول می شود و توسعه پایدار را به همراه دارد.
به گفته وی توسعه عمودی ' افزایش تولید در واحد سطح' به دلیل کاهش هزینه ها، عدم نیاز به سطوح جدید و کاهش هزینه های تولید، بر افزایش افقی مقدم است

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان یکی از ارکان مهم توسعه عمودی را بهره گیری از تکنولوژی و روش های نوین آبزی پروری عنوان کرد و گفت: در یک دهه اخیر تولید آبزی پروری در شهرستان ماهنشان از رشد چشمگیری برخوردار شده است.
پیمان با تاکید بر لزوم مکانیزه شدن آبزی پروری، این مساله را زمینه ساز تولید بیشتر دانست و افزود: با استفاده از این تجهیزات می توان میزان اکسیژن در آب را افزایش، ذرات معلق را حذف و آمونیاک آب را کاهش داد.
وی تاکید کرد: با این روش می توان آبی را که در آبزی پروری مصرف می شود را با همان کیفیت اول به طبیعت برگرداند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: از ابتدای سال جاری اخذ و تمدید مجوزهای پرورش ماهی با ظرفیت شش تن و بالاتر با تجهیز به دستگاه درام فیلتر و نصب پمپ های برگشت آب خروجی و مدیا فیلتر انجام می شود که در این راستا دو مزرعه پرورش ماهی تجهیز شده است.
پیمان ادامه داد: شیلات شهرستان ماهنشان رتبه اول استان زنجان در زمینه پرورش ماهیان سردآبی را دارد که هم اکنون 54 درصد تولید ماهیان سردآبی استان در این شهرستان تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش تسهیلات برای مکانیزه کردن مزارع آبزی پروری در شهرستان ماهنشان نیازمند توجه ویژه است

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید