20 قطعه ماهی زینتی = یک بشکه نفت خام

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
20 قطعه ماهی زینتی = یک بشکه نفت خام
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در شرایط کنونی ارزش دلاری هر 20 قطعه ماهی زینتی با یک بشکه نفت خام برابری می‌کند.

حسن اکبری اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 154 هزار و 583 قطعه انواع ماهیان زینتی آب شیرین با ارزش 311 هزار و 577 دلار از استان مرکزی به کشورهای عراق، امارات و افغانستان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از صادرات رسمی ماهیان زینتی کشور از استان مرکزی و شهرستان محلات انجام می‌شود، گفت: این میزان صادرات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از نظر تعداد حدود 28 درصد و از نظر ارزش دلاری حدود 13 درصد رشد داشته است.

اکبری با اشاره به میانگین قیمت دو دلار برای هر قطعه از ماهیان زینتی صادر شده گفت:‌ در شرایط کنونی ارزش دلاری هر 20 قطعه ماهی زینتی با یک بشکه نفت خام برابری می‌کند و این یعنی می‌توان با توجه به موقعیت مناسب استان مرکزی در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و وجود بازار مناسب در برخی کشورهای همسایه اهمیت و ارزش ویژه‌ای را برای تولید و صادرات این محصول در استان مرکزی قائل شد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این خصوص به لزوم همکاری برخی ارگان‌های مرتبط برای تولید و صادرات ماهیان زینتی نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که برخی مشکلات موجود در روند تولید و صادرات ماهیان زینتی در استان مرکزی مرتفع شود، این محصول سهم ویژه‌ای را در ایجاد اشتغال مولد، بهبود وضعیت اقتصادی خانوار و افزایش صادرات و ارزآوری بیشتر در استان ایفا خواهد کرد

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید