۱۰ هزار هکتار سایت میگوی گمیشان تا پایان ۹۵ اجرایی می شود

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

۱۰ هزار هکتار سایت میگوی گمیشان تا پایان ۹۵ اجرایی می شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری گلستان از اجرایی شدن دو فاز سایت گمیشان به مساحت ۱۰ هزار هکتار تا پایان سال آینده در صورت همکاری و آماده شدن همه بسترها خبرداد
علی مرگدری در اولین هم اندیشی تولید و تجارت میگو در استان اظهار کرد: دو پروژه اصلی و شاخص شیلات گلستان سایت میگوی ۲۸ هزار هکتاری و هزار و ۲۰۰هکتاری ماهیان خاویاری است که دل منطقه آزاد استان قرار دارد که به تصویب دولت هم رسیده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و دانشکده شیلات و همه مسئولان تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن ۱۰ هزار هکتار از سایت گمیشان تا پایان سال ۹۵ انجام دهند.
مرگدری افزود: طبق اسنادی که توافق شده است باید پروسه میگو از لارو و پست لارو تا بچه میگو و فرآوری و صادرات در استان انجام شود و ما به دنبال این هستیم که ارزش افزوده میگو در استان حفظ شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری گلستان در ادامه در خصوص ماهیان خاویاری گفت: دو واحد ماهیان خاویاری یکی با ۵ هزار تن تولید گوشت و ۵۰۰ تن خاویار و دیگری با ۱۰۰ هزار تن تولید گوشت و ۲۰۰ تن خاویار در حال انجام است که اگر به سرانجام برسد می تواند ظرفیت خوبی برای استان در کنار میگو ایجاد کند.

گفتنی است اولین همایش تولید و تجارت میگو در استان همزمان با برداشت میگو در استان و با هدف ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران در گلستان در حال برگزاری است
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید