وجود 13 مرکز پرورش ماهیان سردآبی در لرستان

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

وجود 13 مرکز پرورش ماهیان سردآبی در لرستان
معاون اداره‌کل شیلات لرستان از وجود 13 مرکز پرورش ماهیان سردآبی در استان خبر داد.
مهندس مهرداد مرادی اظهار کرد: وجود منابع آبی مستعد و دارای درجه حرارت مناسب در استان برای پرورش ماهیان سردآبی و وجود داشتن 13 مرکز پرورش ماهیان سردآبی فضا را برای پرورش آزاد ماهیان فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: با توسعه‌ی گونه‎های دیگر آزاد ماهیان از جمله آزاد ماهی دریای خزر که از گونه‎های کمیاب و با ارزش ماهیان سردآبی کشور است نسبت به بازسازی ذخایر و برخورداری از پروتئین مرغوب آن در سبد غذایی خانوارها برخوردار می‎شویم
مرادی ادامه داد: در این راستا از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی انتظار می‎رود در خصوص پرورش و تکثیر این‎گونه ماهی با ارزش در استان مطالعه و پژوهش کنند.

معاون اداره‌کل شیلات لرستان تصریح کرد: با توسعه پایدار آبزی‎پروری، می‎توانیم نقش بسزایی در امنیت غذایی، ایجاد اشتغال، ارزآوری، افزایش درآمد ناشی از تولید گونه‎های ارزشمند آبزیان، محرومیت‎زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: هم‌چنین با بهره‎وری مناسب از آب برای تولید پایدار و توسعه‌ی آبزی‎پروری از پتانسیل‎های استان به نحو شایسته‎ای می‎توانیم استفاده کنیم.

مرادی در خصوص ارزش غذایی گوشت ماهی، خاطرنشان کرد: چربی امگا 3 موجود در گوشت ماهی باعث کاهش چربی و قند خون می‎شود و در پیشگیری و کاهش خطر بیماری‎های قلبی عروقی موثر است
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید