۳۶۰۰ تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید می شود

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

۳۶۰۰ تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید می شود
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال سه هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شود.
محمد شیرولیلو با بیان اینکه در حال حاضر آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور در تولید ماهیان سرد آبی و گرم آبی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور را دارد افزود: این میزان از صید، علاوه بر تامین نیاز استان به استان های گیلان، مازندران، گلستان و کرمانشاه نیز صادر می شود.
وی با بیان اینکه بیش از دوهزار نفر در بخش پرورش و تولید انواع آبزیان در استان فعالیت می کنند افزود: پیش بینی می شود امسال ۶۰ تن شاه میگو توسط چهار شرکت بهره ‌بردار استحصال و شاه میگوهای صید شده بعد از عمل‌آوری و بسته‌بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شاه میگو مختص منابع آبی آذربایجان غربی است گفت: شاه میگوی تولیدی در استان به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و ارمنستان صادر می‌شود و میزان ارزآوری هر کیلو شاه میگو بین ۱۰ تا ۱۳ دلار است.

شیرولیلو یاد آور شد: در حال حاضر آذربایجان غربی از تنوع ویژه ای در تولید آبزیان برخوردار است و شامل چهار گونه ماهیان گرمابی، ماهی قزل آلا و بیش از ۱۰ گونه بومی از جمله ماهی سوف و ماش است که ارزش اقتصادی بالایی دارد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ظرفیت و استعداد پرورش آبزیان در تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی وجود دارد و مطالعات مربوط به شناسایی مناطق مستعد آبزی پروری در هفت شهرستان چایپاره، پلدشت، سردشت، سلماس، تکاب، ارومیه و شاهین دژ در استان به اتمام رسیده است
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید