۴ هزار صیاد، صید ماهیان استخوانی در گیلان را آغاز کردند

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

۴ هزار صیاد، صید ماهیان استخوانی در گیلان را آغاز کردند
مدیرکل شیلات گیلان از آغاز به کار چهار هزار صیاد در قالب ۵۲ تعاونی صیادی، در ۳۰۰ کیلومتر از نوار ساحلی گیلان خبر داد.
اسحاق شعبانی با اشاره به اینکه صید ماهیان استخوانی در شمال کشور از صبح امروز (دوشنبه) آغاز شده است، اظهارکرد: هر ساله فصل بهره برداری ماهیان استخوانی از بیستم مهرماه آغاز شده که تا ۱۵فروردین سال بعد ادامه دارد.
وی با بیان اینکه وضعیت جوی، میزان بارش و تلاش صیادان ازعوامل تاثیرگذار بر میزان صید است، افزود: در سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ تن ماهی استخوانی صید شده که پیش بینی می شود در سال جاری این میزان صید به ۴هزار تن برسد
شعبانی به رهاسازی ۱۵۰میلیون بچه ماهی از طریق رودخانه های منتهی به دریای خزر اشاره و اظهارکرد: از صیادان انتظار می رود در زمان صید ماهی علاوه بر رعایت استانداردهای صید، از صید ماهیان نا بالغ خودداری کنند.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر اینکه صیادان می بایست درخصوص حفاظت ازمنابع آبزیان، همکاری بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: صیادان می توانند با تحویل ماهیان خاویاری صید شده به صورت زنده به شیلات، در راستای تکثیر و استفاده بهینه ازخاویار این ماهیان با ارزش، یاری رسان طرح حفاظت از ماهیان خاویاری باشند.

هرساله فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر به مدت ۶ ماه ادامه داشته و از ۱۶ فروردین تا ۱۹ مهرماه هرگونه صید در دریای خزر ممنوع است
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید