با آبزی پروران بدون مجوز برخورد قانونی می شود

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

با آبزی پروران بدون مجوز برخورد قانونی می شود
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با آبزی پرورانی که بدون مجوز در این استان اقدام به فعالیت کرده اند، برخورد قانونی می شود.
محمود صیاد بورانی روز دوشنبه افزود: همه متقاضیان و علاقه مندان به آبزی پروری در سطح استان زنجان باید قبل از هر گونه اقدامی به منظور ساخت و ساز و یا فعالیت در این بخش، نسبت به دریافت مجوزهای مورد نیاز اقدام کنند.
وی یادآورشد: در صورتی که فعالی بدون دریافت این مجوزها اقدام به فعالیت کند، سازه ساخته شده آنان توسط واحد کاربری اراضی همان شهرستان تخریب خواهد شد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: علاوه بر تخریب سازه های بدون مجوز، این افراد باید خسارت هایی نیز به دولت پرداخت کنند.
صیادبورانی تاکید کرد: متاسفانه در شهرستان ماهنشان افرادی بدون طی مراحل اداری و اخذ مجوز اقدام به ساخت و ساز های غیرمجاز برای پرورش آبزیان کرده اند.
وی متذکر شد: این افراد باید تا پایان امسال نسبت به طی مراحل اداری اقدام کنند، در غیر این صورت از ابتدای سال 95 اقدامات قانونی برای تخریب مزارع فاقد مجوز توسط جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان انجام خواهد شد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تاکید کرد: آنچه در این بین بسیار حایز اهمیت است برخی از این افراد دارای شاکی نیز هستند و ظرف چند ماه آینده پس از صدور اخطار مزارع آنان تخریب می شود.
صیادبورانی با اشاره به رعایت حریم های شخصی در ساخت مزارع پروری اظهارکرد: حریم بین دو مزرعه باید حداقل به طول 100 متر رعایت شود و فاصله مورد نیاز این مزارع با صنایع کوچک، متوسط و بزرگ نیز مد نظر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر رعایت فاصله های بیان شده، باید این موضوع بین مزرعه تا راه های دسترسی نیز انجام شود و تولید انواع آبزیان بر اساس ظرفیت شناسایی شده همان منطقه باشد، تا تولید پایدار و مستمر بر اساس رعایت اصول زیست محیطی فراهم شود.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید