آغاز صيد صنعتي زمستانه در آبهاي عمان از آبان

چهار‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

آغاز صيد صنعتي زمستانه در آبهاي عمان از آبان
صید صنعتی زمستانه از آبان ماه با شناورهای صید صنعتی درآبهای عمان آغاز خواهد شد
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی گفت: هم اکنون شناورهای صید صنعتی که اواسط شهریور از صید تابستانه به سواحل بازگشته اند در حال آماده سازی برای انجام صید زمستانه هستند.
امان الله حیات داوودی ادامه داد : تا چند سال پیش صیدصنعتی زمستانه انجام نمی شد اما با پیگیریهای کنسرسیوم صید صنعتی برای تامین بخشی از هزینه های صید صنعتی، مجوز صید زمستانه از سازمان شیلات دریافت شد.
وی گفت : صید صنعتی زمستانه تا اواخر فرودین در آبهای عمان ادامه خواهد داشت.
حیات داوودی با بیان اینکه صید صنعتی زمستانه به صید ماهیان میکتوفیده اختصاص دارد و
ماهیان شبه شوریده نیز صید می شود ، یادآور شد: سال گذشته 10 هزار تن ماهی در صید زمستانه در آب های عمان صید شد.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی در ادامه تاکید کرد: 60 درصد از 10 هزار تن ماهیان صید شده در صید زمستانه را گونه میکتوفیده تشکیل می دهد.
حیات داووی با اشاره به اینکه 40 درصد نیز به صید ماهیان محلی منطقه به ویژه ماهیان شبه شوریده اختصاص داشته است، یادآور شد: تمام ماهیان میکتوفیده صید شده جهت تبدیل شدن به پودر ماهی به کارخانه های صنایع شیلات داخلی فروخته می شود.
وی گفت: همچنین 40 درصد ماهیان محلی صید شده نیز به طور کامل در بازار داخلی مصرف می شود و صادراتی از صید زمستانه صورت نمی گیرد
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی با اشاره به اینکه ماهی میکتوفیده پس از عمل آوری در کارخانه های پودر ماهی، مصارف زیادی در کشور دارد ، اظهار داشت : پیش از این، این گونه ماهی با قیمت بسیار بالایی از سایر کشورها وارد می شد،اما هم اکنون با صید صنعتی این گونه ماهی، توانسته ایم نیاز بازار داخلی را در حد زیادی تامین کنیم.
وی با اشاره به اینکه مجوز صید صنعتی زمستانه در چند سال اخیر در سازمان شیلات صادر شده است ، خاطرنشان کرد : از زمانی که مجوز صید زمستانه صادر شده است،تا حدودی خسارت های وارده به صید صنعتی ناشی از کاهش صید به دلیل محدودیت مکانی در شش ماهه اول سال جبران شده است.
حیات داوودی در ادامه با اشاره به کاهش صید صنعتی تابستانه امسال به دلیل کاهش ذخایر آبزیان اظهار داشت: امیدواریم در صید زمستانه امسال در آبهای عمان بتوانیم میزان قابل توجهی ماهی صید کنیم.
وی یادآور شد: دو فروند شناور صید صنعتی تابستان امسال به دلیل تعمیرات موفق به دریاروی نشد که امیدواریم با تعمیر آنها، این دو فروند نیز به شش فروند شناور صید صنعتی دیگر افزوده شود و آمار صید زمستانه امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید