پیش بینی صید یکهزار و 260 تن میگو در آب های هرمزگان

پنج‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

پیش بینی صید یکهزار و 260 تن میگو در آب های هرمزگان
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: از ابتدای فصل صید میگو (هشتم مهر) تاکنون حدود 600 تن از این آبزی در آب های استان صید شده است و پیش بینی می شود این میزان به یک هزار 260 تن افزایش یابد
سیدپرویز محبی روز پنج شنبه با بیان اینکه تاکنون حدود 500 تن از میگوهای صید شده درشت و بقیه سرتیز(میگوی ریز) هستند، افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل صید 960 تن میگوی درشت و 300 تن از نوع سرتیز صید شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون 170 فروند شناور در حال صید میگو در آب های هرمزگان هستند، یادآوری کرد: 60 فروند از این شناورها متعلق به صیادان شهرستان قشم است
محبی با بیان اینکه امسال بر اساس مصوبه کمیته مدیریت صید میگو، مناطق سه گانه ای برای صید این آبزی در نظر گرفته شد، افزود: این صیدگاه ها به ترتیب در محدوده شهرستان های سیریک، میناب و قشم قرار دارد و در حال حاضر شناورهای صیادی به صیدگاه آخر حد فاصل هرمز تا طولای قشم رسیده اند.
وی گفت: بر اساس تحقیقات پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پیش بینی می شود که فصل صید که از هشتم مهر آغاز شده است به مدت 35 تا 40 روز ادامه یابد.
محبی یادآوری کرد: بر اساس بررسی ها و تحقیقات این پژوهشکده، میگو در اوایل ماه جاری به سایز تجاری و قابل صید رسید و بر این اساس فصل صید این آبزی در آب های هرمزگان آغاز شد.
وی با اشاره به برنامه رهاسازی میلیون ها قطعه لارو میگو در آب های استان، گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته این موضوع در استان اجرا و 35 میلیون قطعه لارو یک گرمی میگو در آب های هرمزگان رهاسازی شد.
مدیرکل شیلات هرمزگان این برنامه را راهبردی در جهت حفظ ذخیره گاه این آبزی در منطقه اعلام و اضافه کرد: همکاری صیادان استان با اداره کل شیلات به ویژه در زمینه صید میگو در تاریخ های اعلام شده، می تواند نقش مهمی در حفظ ذخیره گاه آبزیان برای نسل های آتی و صید پایدار داشته باشد.
سال گذشته فصل صید میگو از هشتم مهر تا 26 آبان به مدت 38 روز ادامه یافت و در نهایت یک هزار و 600 صیاد با بیش از 136 فروند شناور صیادی موفق به صید حدود یک هزار و 500 تن میگو شامل یک هزار و 77 تن میگوی درشت و 394 تن میگو سر تیز شدند.
هرمزگان با یک هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور داراست و بخش قابل توجهی از صید میگوی این استان در محدوده آب های جزیره قشم صورت می گیرد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید