تزریق بسته دوم حمایتی دولت به صنعت پرورش میگو ضروری است

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

تزریق بسته دوم حمایتی دولت به صنعت پرورش میگو ضروری است
نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به ضرورت بهسازی زیرساخت های صنعت پرورش میگو کشور، بسته دوم حمایتی دولت باید به این صنعت تزریق شود.
امیر شهریاری با تاکید بر بهسازی زیرساخت سایت های پرورش میگو در کشور افزود: با شیوع بیماری لکه سفید میگو در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر میزان تولید میگوی پرورشی کشور امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بسته نخست حمایتی دولت از صنعت میگوی پرورشی به میزان یک هزار میلیارد ریال در سال 1391 در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفت و اکنون با مشکل های ایجاد شده، باید بسته دوم حمایتی به میزان 880 میلیارد ریال تصویب شده در دولت دهم به این صنعت تزریق شود
شهریاری بیان کرد: با توجه به هزینه بالای آماده سازی استخرهای پرورش میگو برای سال آینده، تزریق نشدن این بسته این صنعت را با مشکل های فراوانی روبرو خواهد کرد.
شهریاری اظهار کرد: برای سال آینده باید با واردات مولدهای نسل اول، زمینه احیای دوباره صنعت میگوی پرورشی در کشور فراهم شود.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان کشور تاکید کرد: با مشکل های ایجاد شده فراروی صنعت پرورش میگو به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در سال جاری حمایت سازمان جهادی کشاورزی، سازمان دامپزشکی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران این خسارت ضروری است.
شهریاری ادامه داد: شیوع بیماری لکه سفید میگو در برخی استخرهای پرورشی استان بوشهر بعنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور در سال جاری میزان تولید آن را از 12 هزار تن در سال گذشته به نزدیک هفت هزار تن کاهش داده است.
وی بیان کرد: آبزیان به عنوان منبع غنی تامین کننده پروتئین نیازمند برنامه ریزی های اساسی است که اجرای آن یکی از اولویت های کاری مهم کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی است.
نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در ادامه با تاکید بر استانداردسازی فعالیت های بخش کشاورزی گفت: با هدف ساماندهی فعالیت های بخش کشاورزی در کشور، تدوین چشم انداز دو ساله اولویت های کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در دستور کار قرار گرفته است.
شهریاری خاطرنشان کرد: توسعه بخش کشاورزی باید در چارچوب استاندارد جهانی باشد که کمیسیون کشاورزی اتاق ایران به طور جدی پیگیر این مهم است.
وی ادامه داد: ارزش آفرینی در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور با کمترین هزینه ممکن از دیگر محورهای اصلی کمیسیون کشاورزی اتاق ایران است.
شهریاری افزود: در این ارتباط ، کمیته های تخصصی در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تشکیل خواهد شد تا بتوانیم در حوزه توسعه بخش کشاورزی ، تصمیم های جامع و کاملی را اعمال کنیم.
بیماری لکه سفید میگو در سال 1384 نیز زیان های هنگفتی به صنعت پرورش میگو در کشور بویژه استان های بوشهر و خوزستان وارد کرد.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید