آبزی‌پروری پایدار، نیازمند کسب فن‎آوری کاربردی

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

آبزی‌پروری پایدار، نیازمند کسب فن‎آوری کاربردی
معاون اداره‌کل شیلات لرستان گفت: آبزی‌پروری پایدار در کشور نیازمند کسب دانش و فن‎آوری کاربردی روز جهان و بومی‎سازی آن است.
مهندس مهرداد مرادیاظهار کرد: هم‌چنین برای تحقق‌بخشی توسعه‌ی پایدار آبزی‎پروری باید از افراد مستعد و علاقه‌مند به کسب آموزش و کسانی با توانایی آموزش‌پذیری انتخاب شوند.
مرادی ادامه داد: سرمایه‎گذاری و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه‌ی آبزی‌پروری شامل سرمایه‎گذاری دولتی در زیر بناهای توسعه‌ی آبزی‌پروری، سرمایه‎گذاری بانکی و مجموعه‎های سرمایه‎گذاری خصوصی است که باید در این خصوص انجام شود
معاون اداره‌کل شیلات لرستان با بیان این‌که باید توسعه‌ی کافی صنایع پیشین و پسین آبزی‌پروری بر اساس دانش روز انجام شود، افزود: هم‌چنین باید نظارت و کنترل کافی بر روند توسعه و تولید آبزیان انجام شود.

وی بهبود ساختار وضعیت تشکل‌های تولیدی آبزیان و به‎کارگیری تجارب حرفه‎ای مدیران با سابقه در این بخش‎ها را از دیگر ملزومات آبزی‎پروری پایدار دانست و خاطرنشان کرد: راه‎اندازی شرکت‎های دانش‎بنیان و حمایت از آن، تعامل و ارتباط مستقیم مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی با مشکلات بهره‎برداران و بخش اجرا و پژوهش در راستای نیازهای بخش اجرایی نیز باید انجام شود
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید