امرار معاش یکهزار و 213 صیاد گلستانی از طریق ماهیگیری

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

امرار معاش یکهزار و 213 صیاد گلستانی از طریق ماهیگیری
معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان گفت: هم اکنون یکهزار و 213گلستانی از طریق ماهیگیری و در قالب 18 شرکت تعاونی پره در استان امرار معاش می کنند.
محسن یحیایی روز دوشنبه با اشاره به فصل صید ماهیان استخوانی در استان اظهار داشت: این صیادان با بکارگیری 160 فروند شناور اقدام به صید ماهیان استخوانی می کنند و پیش بینی صید سال جاری یکهزار تن ماهی است.
وی در ادامه از بررسی مشکلات تردد چهار شرکت تعاونی صید پره گمیشان واقع در شمال غرب استان خبر داد و گفت: با انجام برخی اقدامات مشکلات رفت و آمد صیادان به دریا برطرف شد
به گفته وی درجلسه ای که صبح امروز با اعضای هیات مدیره چهار شرکت تعاونی صید پره با نام های چپاقلی، قره جه، خزر و پیوند گمیشان برگزار شد، مشکل رفت و آمد صیادان این شرکت ها به دریا بررسی و رفع شد.
وی با بیان اینکه صیادان هفت شرکت توحید، شهید قره جه، چپاقلی، خزر، پیوند، ملانفس و حنیفه در ساحل شهرستان گمیشان به صید ماهی می پردازند، اضافه کرد: به دلیل پسروی آب دریای خزر تالاب گمیشان خشک شده و امکان تردد صیادان شرکت های تعاونی این منطقه و انتقال آلات و ادوات صیادی آنها از خشکی به دریا وجود نداشت.
وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل از چند ماه قبل رایزنی هایی با ستاد بحران استانداری گلستان انجام و نسبت به لایروبی کانال انتقال آب به عمق چهار متر به تالاب گمیشان اقدام و مشکل تردد شرکت های پره رفع شد.
معاون صید و صیادی شیلات گلستان همچنین با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از 20 مهر امسال در سواحل جنوبی دریای خزر، گفت: فصل صید تا پایان فروردین 95 ادامه خواهد داشت.
یحیایی با اشاره به اقدامات این اداره کل درجهت بهبود وضعیت صید ماهیان استخوانی و کمک به افزایش درآمد جامعه صیادی استان نیز گفت: امسال بیش از 80 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی تولید و در دریا و منابع آبی استان رها سازی شد.
به گفته یحیایی، در سال گذشته 996 نفر صیاد پره در قالب 15 تعاونی اقدام به صید ماهیان استخوانی نمودند که ماحصل تلاش آنان 995 تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش 134 میلیارد ریال بود.
استان شمالی گلستان افزون بر 90 کیلومتر ساحل دارد و از استان های مهم درصید ماهیان استخوانی و نیز پرورش ماهیان خاویاری درکشور است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید