همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
کارگاه آموزشی یکروزه اقتصاد آبزیپروری و بازار به همت معاونت آبزیپروری شیلات خوزستان و با حضور دکتر گلشاهی، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در اهواز و آبادان برگزار شد. | |
در این کارگاه آموزشی، ایرجدوست معاون آبزیپروری شیلات خوزستان با اشاره به وجود برخی مشکلات در بازار رسانی و اقتصاد آبزیپروری در استان، گفت: با توجه به روند افزایش تولیدات ماهیان گرمابی در استان، ضروری است اصلاحاتی در نحوه عرضه، ایجاد و راهکارهای بازاریابی علمی و شناسایی بازارهای جدید این محصول صورت گیرد | |
ایرجدوست گفت: امسال میزان تولید ماهیان گرمابی در استان، حدود ۵۰ هزار تن میباشد که بیش از ۳۵ هزار تن از این تولیدات به کشور عراق صادر و مابقی در استان خوزستان و دیگر استانها مصرف میشود و با توجه به روند افزایش فعالیت آبزیپروری در عراق، در آینده نزدیک، صادرات ماهی به عراق ممکن است دچار مخاطره شود .
وی افزود: برنامهریزی صحیح و ایجاد خط فکری با حضور فعال تشکلهای آبزیپروری برای پویا نمودن بازار ضروری است و لازم است قبل از برنامهریزی، شناخت کافی از وضعیت فعلی بازار و فاکتورهایی که در این خصوص نقش مؤثری دارند، بررسی شوند . مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار شیلات ایران نیز گفت: علم بازار بهعنوان علمی پویا شناخته شده است که متأسفانه در ۱۰ سال گذشته در بازار آبزیان ایران نتوانستیم این تحول و پویایی را با توجه به بافت سنتی آن به نحو مطلوب ایجاد کنیم . گلشاهی افزود: در حال حاضر بازار اصلی ماهیان پرورشی گرمابی استان خوزستان، بازارهای داخلی و کشور عراق است و گزینه دیگری وجود ندارد. درحالیکه این محصول در حوزه بالکان دارای بازاری خوب و رو به گسترش است که تاکنون ما در این بازار وارد نشدهایم . وی با اشاره به لزوم بالا بردن کیفیت محصولات برای پویایی بازار، افزود: میگوی پرورشی با هدف صادرات تولید میشود و همین موضوع باعث شده محصول باکیفیت بالا و بستهبندی مرغوب و با در نظر گرفتن شرایط بازار اروپا تولید و عرضه شود و باعث پویایی بازار میگو در کشور گردد و ضروری است این اتفاق در بخش ماهیانِ پرورشیِ گرم آبی هم بیفتد . گفتنی است همین کارگاه آموزشی برای تشکلها و پرورشدهندگان میگو در شهرستان آبادان برگزار و در خصوص ورود پرورشدهندگان میگو به بازارهای جدید بهویژه بازار روسیه توضیحاتی داده شد |