سرمایه‎گذاری کم‌تر در آبزی‎پروری لرستان

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

سرمایه‎گذاری کم‌تر در آبزی‎پروری لرستان
معاون اداره‌کل شیلات لرستان گفت: سرمایه‎گذاری در آبزی‎پروری نسبت به فرصت‎های بخش صنعت و تجارت کمتر مشاهده می‌شود.
مهندس مهرداد مرادی اظهار کرد: در خصوص آبزی‌پروری پایدار در کشور، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و سرمایه‎گذاری بخش دولتی و خصوصی در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرند. هر چه در این بخش سرمایه‌گذاری بیش‎تری انجام شود، نتایج آن موفقیت‎های بیش‎تری در زمینه تولید، ایجاد اشتغال، صادرات و کسب درآمدهای ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی با بیان این‌که باید در زمینه مراکز آموزشی و دانشگاهی تلاش بیش‎تری شود تا دانش جدید به دانش‌آموختگان منتقل شود، اظهار کرد: تأمین منابع مالی یکی از مشکلات اساسی در این زمینه است. آبزی‎پروری به‎‌علت جوان بودن، کم‎تر در جامعه شناخته شده و برای این‌که بسیاری از فعالیت‎های تجاری در کشور مورد علاقه سرمایه‎گذاران است، از این‌رو سرمایه‎گذاری در آبزی‎پروری نسبت به فرصت‎های بخش صنعت و تجارت کم‎تر مشاهده می‌شود.
مرادی ادامه داد: این در حالی است که فقط تولید می‎تواند ضامن بقای اقتصادی توسعه پایدار یک کشور باشد.

معاون اداره‌کل شیلات لرستان گفت: کشورهای تولید و صادرکننده در بحران‎های اقتصادی با کم‎ترین ریسک از مشکلات اقتصادی عبور می‎کنند. با توجه به پتانسیل‎های با ارزش در آبزی‎پروری باید این فعالیت مورد توجه بیش‎تر قرار گرفته و در حد مناسب و مورد نیاز در این حرفه سرمایه‎گذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‎گذاری دولتی برای پشتیبانی تولید و سرمایه‎گذاری بانکی به همراه تشویق بخش خصوصی به سرمایه‎گذاری در آبزی‌پروری می‎تواند کشور را به سوی بکارگیری از فرصت‎هایی ترغیب کند که همه علائق کشور همانند ایجاد اشتغال در مناطق دورافتاده کشور، بهبود و رونق مناطق محروم هم‌چنین بهبود شرایط اقتصادی این مناطق را به همراه داشته باشد.

مرادی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم آبزی‎پروری توسعه یابد باید صنایع قبل از تولید یا صنایع پیشین هم‌چنین صنایع پسین یا صنایع پس از تولید را مطابق با پیشرفت دانش روز تجهیز کنیم تا کل حلقه‌ی آبزی‎پروری کشور بدون نیاز به واردات به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون اداره‌کل شیلات لرستان خاطرنشان کرد: این حلقه در گذشته ایجاد شده و خوشبختانه آبزی‎پروری، به واردات زیادی نیاز ندارد. به شرط این‌که تلاش بیش‎تری برای ارتقاء سطح فناوری جدید این حلقه‎ها انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه آبزی‎پروری در آینده، توجه به تأسیس مراکز مورد نیاز در این بخش از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید