پیش‌بینی صید 8400 تن ماهی استخوانی از دریای خزر

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

پیش‌بینی صید 8400 تن ماهی استخوانی از دریای خزر
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی 8400 تن انواع ماهی‌های استخوانی توسط صیادان مازندران صید شود.
عباسعلی شیخ‌تبار گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از 20 مهر ماه شروع و تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی 8400 تن انواع ماهی‌های استخوانی توسط صیادان مازندران صید شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان مازندران با اعلام محقق شدن 90 درصد پیش‌بینی صید در سال گذشته عنوان کرد: در سال گذشته 8100 تن صید پیش‌بینی شده بود که 7320 تن آن محقق شد.

وی با تاکید بر این‌که میزان پیش‌بینی توسط پژوهشکده اکولوژی دریای خزر انجام می‌شود، اظهار کرد: کمیته مدیریت صید بر اساس ظرفیت و توان به هر استان ظرفیت‌ها را توزیع می‌کند و با ابزار و در زمان مناسب نظارت تا به درستی برنامه محقق شود.

شیخ‌تبار با اشاره به فعالیت 3700 صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی ماهیگیری در استان تصریح کرد: در جهت حفظ و کمک به بازسازی ذخایر صیادان استان به طور داوطلبانه به جای استفاده از تورهای با چشمه 30 از چشمه‌های33 از سوی صیادان استفاده می‌شود که برای انجام این کار جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تاکید کرد: برخی از گونه‌های در دریای خزر نیاز به حمایت دارند از جمله ماش و آزاد که طبق مقررات صید در سال جاری در صورت صید باید دوباره رهاسازی شوند.

این مسئول ادامه داد: 90 درصد ماهی‌های استخوانی جهت تخم‌ریزی به آب‌های شیرین رودخانه‌ها آمده و اقدام به تخم‌ریزی در بستر رودخانه می‌کنند.

وی با بیان این‌که علاوه بر تکثیر مصنوعی که منجر به تولید 52 تا 54 میلیون بچه ماهی در مراکز بازسازی ذخایر انجام شده است، یادآور شد: در سال گذشته با همکاری صیادان استان در 12 نقطه از رودخانه‌های استان شیل‌گذاری و با تکثیر طبیعی و حفاظت شده 5 میلیون لارو و بچه ماهی سفید تولید شده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید