توليد بيش از 200 هزار تن ماهي گرمابي در کشور

سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

توليد بيش از 200 هزار تن ماهي گرمابي در کشور
رئیس سازمان شیلات کشور گفت: روزانه بیش از 200 هزار تن ماهی گرمابی در کشور تولید می شود.
حسن صالحی امروز در آیین عقد تفاهم نامه انتقال بیوتکنیک تکثیر و پرورش سه گونه کپور ماهیان هندی در پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در اهواز با بیان اینکه طرح انتقال بیوتکنیک تکثیر و پرورش سه گونه کپور ماهیان هندی با هدف توسعه و تکمیل ظرفیت مزارع ماهیان گرمابی کشور است، گفت: ماهیان گرمابی تولیدی در کشور بیشتر چهار گونه هستند اما در برخی کشورهای دنیا تا 16 گونه از این ماهیان را پرورش می دهند و امیدواریم بتوان تعداد گونه های ماهیان پرورشی در استخرهای گرمابی را افزایش دهیم
وی افزود: از جمله اهداف این طرح اقتصادی کردن و افزایش تولید در واحد سطح و توسعه پایداری صنعت آبزی پروری است تا بتوان از این طریق، سهم بیشتری در پروتئین آبزیان در سبد غذایی مردم داشته باشیم.

صالحی گفت: خوزستان در تولیدات شیلاتی رتبه چهارم کشور را دارد و سایر استان های جنوب بالاتر هستند اما خوزستان در 10 سال آینده می تواند مقام نخست تولید شیلات کشور را داشته باشد.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس پس از تکمیل مطالعات، در سدهای کشاورزی خوزستان اجرا می شود، ادامه داد: خوزستان بیش از دو دهه سابقه پرورش ماهی در قفس دارد که پیش از آن در هیج جای کشور وجود نداشت.

وی افزود: کارهای آزمایشی در ماهشهر و هندیجان برای گسترش پرورش ماهی در قفس انجام شده و برنامه وسیعی برای این کار وجود دارد.

پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در اهواز، تنها ایستگاه رسمی کشور در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در حال فعالیت است.

سرانه مصرف آبزیان در ایران سالانه 9 کیلوگرم است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید