کارکنان شیلات گلستان بخشی از دیه جرم غیرعمد همکارخود را پرداختند

چهار‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

کارکنان شیلات گلستان بخشی از دیه جرم غیرعمد همکارخود را پرداختند
مدیرعامل ستاد دیه گلستان گفت: رضایت شاکی، کمک خیرین، ریش سفیدان و روحانیت اهل سنت بندرترکمن و کارکنان شیلات استان، مامور این اداره کل که به دلیل جرم غیرعمد در زندان بود، را آزاد کرد.
سعید طالبی روز چهارشنبه اعلام کرد که مددجو 'م.م' مامور اداره شیلات گلستان 6 سال قبل در ششم دی ماه 88، حین انجام ماموریت در ساعت یک بامداد با یک قایق برخورد و سرنشین قایق روبرویی در این حادثه فوت کرده است و پس از طی مراحل قانونی به دلیل عجز در پرداخت دیه جرائم غیر عمدی به زندان معرفی می شود.
مدیر عامل ستاد مردمی دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان گلستان اظهار داشت: دراین خصوص جلساتی به منظور کمک به این زندانی با حضور دادستان بندرترکمن، مسئولان شورای حل اختلاف، ستاد دیه، فرمانده یگان حفاظت شیلات استان، روحانیان اهل سنت شهرستان و خانواده شاکی برگزار شد که با تامین دیه و رضایت و بزرگواری این خانواده، این مددجو آزاد شد.
طالبی ضمن تقدیر از تلاش خیرین و روحانیون اهل سنت شهرستان ترکمن اضافه کرد که کمک 350 میلیون ریالی کارکنان شیلات گلستان، رضایت 380 میلیون ریالی شاکی و پرداخت باقی دیه توسط ستاد دیه استان و کشور زمینه بازگشت این مددجو را به کانون خانواده او فراهم کرد.
وی همچنین ضمن درخواست از روحانیان برای کمک به آموزش پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد، افزود: از خیرین، معتمدین، بزرگان و روحانیون درخواست دارم که با آموزش و اطلاع رسانی، ستاد دیه را در کاهش آمار جرائم غیر عمد و فراهم سازی آزادی این مددجویان کمک کنند.
به گزارش ایرنا هم اینک حدود 290 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان در انتظار کمک خیران و یا دریافت تسهیلاتی برای آزادی هستند که به گفته مسئولان ستاد دیه گلستان آزادی این زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند تامین 100 میلیارد ریال برای پرداخت دیه و بدهی شاکیان است.
از ابتدای امسال تاکنون 123 زندانی جرائم غیرعمد نیز در استان با پرداخت وام و کمک خیران آزاد شده اند، در آزادی این تعداد مددجو حدود 100 نیکوکار مشارکت داشتند
منبع ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید