آلودگی دریا؛ تهدیدی برای ذخایر ماهیان خاویاری خزر

چهار‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

آلودگی دریا؛ تهدیدی برای ذخایر ماهیان خاویاری خزر
مدیر امور ماهیان خاویاری شیلات مازندران گفت: آلودگی دریای خزر و بحث صید ماهیان غیرمجاز دو عامل اصلی تهدیدکننده ذخایر ماهیان خاویاری است.
محمود اسدالهی گفت: بر اساس موافقت‌نامه پنج کشور حاشیه دریای خزر از سال 1390صید ماهیان خاویاری از دریا برای تجارت ممنوع شد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 15 میلیون لارو بچه ماهی در دریای خزر رهاسازی شده است، افزود: کارگاه بازسازی ذخایر ماهیان دریایی شهید رجایی ساری سالانه سه میلیون تن لارو و بچه ماهی تولید و در دریا رهاسازی می‌کند
مدیریت امور ماهیان خاویاری مازندران تصریح کرد: از سال 90 صید ماهیان خاویاری با هدف تامین مولد و بازسازی ذخایر دریای خزر انجام می‌شود و در این راستا به صیادان امکانات و آموزش لازم برای نگهداری و حمل زنده ماهی خاویار داده شد.

وی جهت‌گیری صید را بازسازی و نوسازی ذخایر ماهیان خاویار دانست و افزود: برای ترغیب صیادان به تحویل ماهی خاویار صید شده با توجه به اندازه ماهی و طبق و وزن مقدار خاویار تخمین زده می‌شود و از صیادان به قیمت مصوب خریداری می‌شود.

اسداللهی اظهار کرد: شیلات مازندران با توجه به مراکز فراوانی که دارد از کد EC و استاندارد بین‌المللی برخوردار است و مجوز لازم برای عمل‌آوری خاویارپرورشی را دارد و تا کنون توانسته در کارگاه بازسازی ذخایر ماهیان دریایی شهید رجایی ساری قریب به دو تن خاویار پرورشی فرآوری و بسته‌بندی و صادر کند.

وی یادآور شد: آلودگی دریای خزر و بحث صید ماهیان غیرمجاز دو عامل اصلی تهدیدکننده ذخایر ماهیان خاویاری است
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید