تولید حدود دو هزار تن ماهی قزل آلا در خراسان رضوی

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

تولید حدود دو هزار تن ماهی قزل آلا در خراسان رضوی
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست امسال هزار و 927 تن ماهی قزل آلا در این استان تولید و برداشت شده است.
محمدرضا مهدیزاده روز پنجشنبه افزود: از مجموع انواع ماهیهای سردآبی تنها ماهی قزل آلا در خراسان رضوی پرورش داده و تولید می شود.
وی گفت: برداشت ماهی قزل آلا در پایان نیمه هر سال به صورت جدی آغاز می شود و استقبال و گرایش کشاورزان و پرورش دهندگان ماهی به سمت پرورش ماهی سردآبی هر سال با درصدی رشد همراه است.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی
افزود: امسال در مجموع یک میلیون و 749 هزار و 190 قطعه بچه ماهی در استخرهای ذخیره سردآبی استان شامل 81 باب استخر ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شد.
وی ادامه داد: این استخرها دارای آب جاری هستند و اسفند ماه هر سال دوباره میزبان بچه ماهیها خواهند بود.
مهدیزاده گفت: از این تعداد استخر طی شش ماه نخست امسال 425 تن ماهی قزل آلا برداشت شده است.
وی افزود: علاوه بر این در 67 مزرعه سردآبی نیز امسال یک میلیون و 307 هزار و 502 قطعه بچه ماهی قزل آلا رهاسازی و در نهایت هزار و 502 تن برداشت ماهی از این مزارع ثبت شده است.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی
ادامه داد: در این مزارع معمولا فروردین ماه بچه ماهی رهاسازی می شود و در پایان شش ماه امکان برداشت ماهی وجود دارد اما به دلیل فقدان آشنایی کامل و لازم کشاورزان از نحوه کار و سودآوری پرورش ماهی، ورود به این عرصه برای آنان کمی با دغدغه همراه است.
وی گفت: این در حالی است که تمامی کشاورزانی که در امر پرورش ماهی وارد شده اند دیگر این بخش از فعالیت را رها نکرده اند و هر سال با دانش و آگاهی بیشتر اقدام به پرورش ماهی می کنند.
پارسال شهرستانهای سبزوار، چناران و کلات به ترتیب رتبه های نخست تا سوم تولید ماهی را در خراسان رضوی کسب کردند.
هم اکنون هزار و 135 مرکز پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی در این استان فعالیت دارند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید