تولید 22 هزار تن انواع آبزیان در لرستان

چهار‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید
تولید 22 هزار تن انواع آبزیان در لرستان
کارگاه پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری از بیماری ویروسی VHS و بیمه آبزیان در خرم‎آباد برگزار شد
دکتر امرایی، جانشین پدافند غیرعامل استانداری لرستان در این مراسم به تشکیل کارگروهی متشکل از 10 دستگاه اجرایی استان برای مبارزه با حربه بیوزیستی دشمن اشاره کرد و گفت: یکی از حربه‎های دشمن ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیوتروریسم و استفاده از روش‎های بیوزیستی است.

‌وی با بیان اینکه پنج مؤلفه رهبری، جمعیت و اداره ملی، زیرساخت‎ها، محصولات غذایی و منابع انسانی حلقه امنیت ملی را تشکیل می‎دهند، اظهار کرد: حفظ امنیت ملی نیازمند حفظ و صیانت از این پنج مولفه است

همچنین‌ کیارش بیرانوند، مدیرکل شیلات لرستان بر لزوم آمادگی مبارزه با عوامل غیربومی از طریق انتشار عمومی بیولوژیک تأکید کرد و در خصوص اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود گفت: بیماری VHS در سال 92 به 250 مزرعه از کل 480 مزرعه پرورش ماهی استان سرایت کرد که با همکاری ادارات کل دامپزشکی و شیلات لرستان این بیماری مهار شد.

وی ادامه داد‌: در حال حاضر تولید آبزیان در سطح استان لرستان 22 هزار تن است و در نظر است با طرح‎های در دست اقدام حداقل به تولید 50 هزار تن برسیم.

بیرانوند تأکید کرد: در همین راستا و با افزایش تولید، اشتغال 13 هزار نفری در این بخش به 30 هزار نفر ارتقاء خواهد یافت.

مدیرکل شیلات لرستان افزود: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در لرستان 4.9 کیلوگرم است و با میانگین کشوری که 9.8 کیلوگرم فاصله داریم، برای همین به دنبال افزایش تعداد گونه‎های پرورشی در استان هستیم و تاکنون کار پرورش ماهیان خاویاری- آزاد ماهیان دریای خزر، کپور دریایی و ماهی سفید جهت تنوع در تولید و ایجاد تنوع در ذائقه ایرانی انجام شده است.

در پایان دکتر زکیان، معاون مدیرکل دامپزشکی استان لرستان درخصوص مبارزه با بیماری VHS و اهمیت بیمه محصولات آبزی توسط پرورش دهندگان به منظور جبران قسمتی از خسارات احتمالی تأکید کرد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید