هدف گذاری تولید سالانه ۴۰۰ تن انواع ماهی در ایلام

چهار‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید
هدف گذاری تولید سالانه ۴۰۰ تن انواع ماهی در ایلام
مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: پیش بینی می شود در طول سال ۴۰۰ تن انواع ماهی سردآبی و گرمابی در استان تولید شود.
به نقل از جهاد کشاورزی ایلام، فتح الله سلیمانی در این رابطه گفت: بر اساس برنامه ریزی ها پیش بینی می شود در طول سال ۴۰۰ تن انواع ماهی سرد و گرمابی در استان تولید و ارزش ریالی تولیدسالانه ماهی در استان ۴۰ میلیارد ریال است. سلیمانی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۳۰ طرح ۲ منظوره کشاورزی در ایلام در حال اجراست که این طرح ها شامل پرورش تلفیقی ماهی در مزارع کشاورزی یا استخرهای ذخیره آب اراضی کشاورزی است

سلیمانی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۳۰ طرح ۲ منظوره کشاورزی در ایلام در حال اجراست که این طرح ها شامل پرورش تلفیقی ماهی در مزارع کشاورزی یا استخرهای ذخیره آب اراضی کشاورزی است.

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام هدف از اجرای طرح های تلفیقی پرورش ماهی را افزایش بهینه بهره وری از منابع آب کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان، ارتقای سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی و دور افتاده عنوان کرد.

وی اضافه کرد: مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همه ساله در قالب برنامه های ترویجی اقدام به رهاسازی تعداد زیادی بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب اراضی کشاورزی می کند و برخی از این طرح های تلفیقی نیز توسط خود کشاورزان و بهره برداران صورت می گیرد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید