13 گونه جديد ماهي پرورشي به توليد انبوه مي رسد

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
13 گونه جديد ماهي پرورشي به توليد انبوه مي رسد
رئیس سازمان شیلات از معرفی سیزده گونه جدید آبزیان برای تولید انبوه به آبزی پروران خبر داد
حسن صالحی در حاشیه کنگره بین المللی سه روزه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه مطالعات و تحقیقات لازم برای چهارگونه آبزی جدید پرورشی انجام شده است ، افزود: گونه های جدید سی باس، کوبیا، هامور و سویتی ؛ آبزیانی هستند که تاکنون در بخش آبزی پروری نبودند و موفق شدیم پس از چند سال تحقیق و پژوهش این گونه ها را برای پرورش دهندگان آبزیان که با روش های استخری و حوضچه ای ماهی تولید می کنند ، معرفی کنیم.
وی گفت: برای تولید انبوه آبزیان پرورشی جدید به بچه ماهی نیاز است که تاکنون دو مرکز تکثیر بچه ماهی در قشم افتتاح شده است.

رئیس سازمان شیلات تاکید کرد: گونه پرورشی سی باس برای تولید انبوه با روش قفس معرفی شده است.
صالحی گفت: سه گونه کپور هندی برای تولید انبوه و عرضه به بازار مصرف به یکی از مراکز تکثیر شیلات منتقل شده است تا از این پس در کنار گونه کپور چینی تولید شود.
وی افزود: 5 گونه ماهی خاویاری سیبری که سال 84 به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی وارد شد امسال برای تولید انبوه به آبزی پروران معرفی شده است.
رئیس سازمان شیلات گفت: 5 گونه ماهی خاویاری سیبری دوره رشد و بلوغ کوتاه تری در مقایسه با دیگر گونه ها دارند این ماهیان پس از 3 سال خاویار تولید می کنند.
صالحی افزود: ماهی خاویاری استرلیات نیز گونه دیگری است که برای تولید انبوه در حوضچه های پرورش معرفی شده است.
وی همچنین درباره سرنوشت ماهی پرورشی تیلاپیا گفت: با سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع نگرانی ها و رعایت اصول زیست محیطی در حال مذاکره هستیم و براساس توافقاتی که تاکنون داشته ایم این گونه ماهی می تواند در محیط های محصور و متراکم تولید شود

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید