صنعت شیلات بی برنامه است

شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
صنعت شیلات بی برنامه است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سازمان شیلات درجه برآورد حداقلی دارد،گفت: افزایش تولیدات ماهی در زمان کشت برنج به سادگی امکان پذیر است
ابوذر ندیمی درباره توسعه صنعت شیلات در پساتحریم،گفت:سازمان شیلات باید در راستای ساماندهی تالاب ها با یک برنامه اصولی اقدام کنند؛زیرا ما می توانیم با بهره گیری از موهبت طبیعی تالاب ها در زمینه پروش ماهی در صنعت شیلات اقدام کنیم.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آب های پشت سدی کشور می توان در زمینه توسعه صنعت شیلات بهره برد، تصریح کرد:برنامه ای مشخص در صنعت شیلات وجود ندارد.

وی ادامه داد:ما باید در فضای پسا تحریم از فرصت های اقتصادی که درمنابع طبیعی کشورمان وجود دارد،استفاده بهینه کرد و این درحالی است که ما نیازمند توسعه منابع انسانی کارآمد در صنعت شیلات هستیم.

ندیمی افزود:تغییرات مدیرتی در سازمان شیلات مناسب نبود زیرا در بسیاری از موارد این تغییرات مثمرثمر نبوده است.

وی ادامه داد:باید از فرصت های بین المللی آبی درفضای پساتحریم ،استفاده بهینه کرد و بنابراین برای استفاده از این ظرفیت ها باید صنعت صیادی کشورمان با تکنولوژی مدرن عجین شود.

نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فارغ التحصیلان کشاورزی می تواند در صنعت شیلات به نحو مطلوب حضور پیدا کنند، افزود: متاسفانه ما هنوز نتوانستیم آبزیان دریای را جایگزین گوشت قرمز کنیم.

ندیمی ادامه داد:صنعت شیلات نیازمند برنامه ای مدون در تکثیر ماهی است و درحالی که با سرمایه گذاری در تالاب های کشور به سادگی می توانیم تعداد آبزیان را افزایش دهیم.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنعت شیلات نیازمند هدفمندکردن آبخیزداری است،یادآورشد:افزایش توان شیلات با سرمایه گذاری در تالاب ها تحقق می پذیرد

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید