گسترش آبزی‌پروری در شهرستان سلطانیه

پنج‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
گسترش آبزی‌پروری در شهرستان سلطانیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه آبزی‌پروری را فعالیتی سودآور دانست و گفت: پرورش انواع آبزیان در شهرستان سلطانیه گسترش می‌یابد

مرتضی مصری در زنجان آبزی‌پروری را زمینه بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: علاقه‌مندان در این راستا می‌توانند از تسهیلات اعطایی در این زمینه نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای پرورش ماهی و انواع آبزیان در شهرستان سلطانیه هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: در سال جاری چهار نفر در این شهرستان برای اخذ تسهیلات آبزی‌پروری معرفی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه اعطای مجوز فعالیت‌های آبزی‌پروری توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت اخذ مجوز، برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

مصری عنوان کرد: شهرستان سلطانیه به دلیل داشتن اراضی و منابع آبی مناسب از ظرفیت‌های بالایی در حوزه آبزی‌پروری برخوردار است و بنا داریم این فعالیت در سطح شهرستان گسترش یابد.

این مسئول آبزی‌پروری را فعالیتی سودآور دانست و بیان کرد: بهره‌برداران می‌توانند با افزایش حجم استخرهای خود در کنار فعالیت کشاورزی به تولید انواع ماهی و آبزیان نیز بپردازند.

وی بیان داشت:‌ فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در شهرستان سلطانیه می‌توانند در حوزه‌های مختلف کشاورزی با اخذ مجوزهای لازم و بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی برای خود و خانواده اشتغالزایی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی پرورش ماهی در این شهرستان افزود: دوره‌های آموزشی برگزار شده در این زمینه با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

مصری نقش مصرف ماهی در سلامت انسان را یادآور شد و بیان داشت: کارگاه‌های آموزشی طبخ آبزیان نیز به منظور ترویج مصرف ماهی در بین شهروندان در شهرستان سلطانیه برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان با اشاره به پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره تصریح کرد: استفاده از این روش سبب می‌‌شود در مصرف آب به طور قابل توجهی صرفه‌جویی شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید