راه اندازی دوباره مزرعه پرورش ماهی الشتر

پنج‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
راه اندازی دوباره مزرعه پرورش ماهی الشتر
استاندار لرستان از راه اندازی مجدد مزرعه پرورش ماهی احرار در منطقه کهمان الشتر پس از چهار سال تعطیلی خبر داد
بازوند روزافزود: این مجتمع در چهار سال گذشته به دلایل مختلف تعطیل بوده و در حال حاضر با همکاری شرکت آبزی اکسیر کوثر به بهره برداری مجدد رسیده است. وی گفت: این مجتمع با ظرفیت نهایی یکصد میلیون قطعه بچه ماهی می تواند و برداشت سالانه 700 تن ماهی قزل آلا می تواند 20 درصد تولید بچه ماهی را در کشور داشته باشد

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی مجدد این مرکز 150 میلیارد ریال هزینه شده افزود: با راه اندازی مجدد این مجتمع در حال حاضر 25 میلیون قطعه بچه ماهی در آن رها سازی شده که این ظرفیت برابر با 10 درصد تولید بچه ماهی در کشور محسوب می شود.

وی گفت: استان لرستان به لحاظ داشتن ظرفیت آبزی پروری و آبها و چشمه های جوشان، برای پرورش و تولید آبزیان بسیار مناسب بوده و مدیریت ارشد استان نیز برای سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهی با سرمایه گذاران بخش خصوصی همکاری خواهد داشت.

بازوند افزود: در بحث پرورش ماهی در قفس نیز این استان مستعد و توانمند بوده و در برخی از سدهای استان توانایی تولید ماهی در قفس وجود دارد.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به احیای ظرفیت های راکد پرورش ماهی در استان گفت: مدیریت ارشد استان با هماهنگی سرمایه گذاران بخش خصوصی به دنبال احیا و بازسازی ظرفیت های راکد در خصوص آبزی پروری در استان است و در آینده نزدیک مجتمع دو آب الشتر نیز احیا و شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: این مجتمع با ظرفیت اولیه 700 تن در سال می تواند بخش عمده تامین ماهی را در استان و منطقه تامین کند

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید