سهم ۱۵درصدی استان هرمزگان از ارزش افزوده صنعت شیلات کشور

چهار‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
سهم ۱۵درصدی استان هرمزگان از ارزش افزوده صنعت شیلات کشور

سهم ۱۵درصدی استان هرمزگان از ارزش افزوده صنعت شیلات کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار هرمزگان از سهم ۱۵درصدی هرمزگان از ارزش افزوده صنعت شیلات و سهم ۱۴درصدی این استان از ارزش افزوده تولید ناخالص در بخش کشاورزی خبر داد
عباس شیرخانلو عصر چهارشنبه در نخستین جشن ملی ساردین ماهیان گفت: توسعه دریامحور شامل حوزه شیلات، ترانزیت دریایی و گردشگری از تاکیدات مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه است.

وی ادامه داد: پیشگیری از خام فروشی ماهی و تبدیل آن به پودر با ایجاد صنایع فرآوری نقش مهمی در افزایش ارزش افزوده و رونق اقتصاد شیلاتی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت احداث بنادر صیادی و چند منظوره اضافه کرد: احداث این بنادر در کنار ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیلی موجب توسعه صید ساردین ماهیان خواهد شد.

۹۲ درصد ساردین ماهیان در استان هرمزگان صید می شوند

در ادامه این آئین مدیر کل شیلات هرمزگان از صید ۹۲ درصدی ساردین ماهیان در استان هرمزگان خبر داد و افزود: بیش از ۷۰ درصد این رقم نیز در جزیره قشم برداشت می شود.

سید پرویز محبی با بیان ده برابر شدن صید این ماهی در استان هرمزگان در ۱۴ سال گذشته عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد ماهیان صید شده به پودر تبدیل شده و تنها ۵ درصد انها فرآوری می شوند و این موضوع موجب کاهش صرفه اقتصادی می شود.

وی ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی های روز در صید و فرآوری این ماهیان می توان به بهره وری حداکثری از ذخایر آبزی دست پیدا کرد و این صنعت را رونق بخشید.

محبی بیان داشت: هم اکنون دو هزار نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در حوزه ساردین ماهیان مشغول به کار هستند.

نخستین جشن ملی ساردین ماهیان با حضور مسئولان کشوری و استانی در جزیره قشم و با هدف توسعه صنایع فرآوری برای فزایش ارزش افزوده صید این ماهیان برگزار و در آن از فعالان و صیادان این حوزه تقدیر شد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید