راه‌اندازی واحد تولید خوراک ماهی

یک‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
راه‌اندازی واحد تولید خوراک ماهی
رئیس جهاد کشاورزی ماه‌نشان از راه‌اندازی واحد تولید خوراک ماهی و اجرای طرح تجهیز مزارع آبزی‌پروری به سیستم‌های مکانیزه در این منطقه در ایام دهه‌فجر خبر داد
خلیل پیمان اظهار کرد: ماه‌نشان از ظرفیت مطلوبی برای گسترش صنعت آبزی‌پروری برخوردار است و خوشبختانه راه‌اندازی واحد تولید خوراک ماهی نیز می‌تواند زنجیره چرخه تولید انواع ماهی را تکمیل کرده و در نهایت به ارتقای سطح اقتصاد منطقه منجر شود.

این مسئول با بیان این‌که ظرفیت واحد تولیدی مذکور، 5000 تن در سال است، ادامه داد: علاوه‌بر این، طرح تجهیز مزارع آبزی‌پروری به سیستم‌های مکانیزه نیز با هدف برداشت 5 تا 10 تن ماهی، به ازای مصرف یک لیتر بر ثانیه آب در طول ایام دهه فجر امسال اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: این دو پروژه زمینه رونق و آبادانی ماه‌نشان را فراهم کرده و جهاد کشاورزی این شهرستان نیز در پی آن است تا با تدوین برنامه‌های مشخص و اصولی، کشاورزان را به فعالیت در همه رشته‌های دامی، باغی، زراعی و شیلات سوق دهد، به گونه‌ای که تولید همه محصولات کشاورزی، مقرون به صرفه باشد و در نهایت به کاهش مهاجرت و افزایش مهاجرت معکوس منجر شود.

پیمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان تولید ماهی قزل‌آلای پرورشی در استخرهای ماهنشان، یک‌صدم تولید آن در جهان است. این در حالی است که بیماری‌های مربوط به آبزیان نیز در مزارع آبزی‌پروری شهرستان کاملاً تحت کنترل است و به افزایش روزافزون کیفیت و کمیت محصول تولیدی منجر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی ماهنشان، هم‌چنین با تأکید بر این‌که هیچ گزارشی مبنی بر وجود آلودگی در استخرهای پرورش ماهی ماهنشان ارائه نشده است، یادآور شد: تأمین غذا، یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های پرورش ماهی بشمار می‌رود. از این‌رو، هر چه در این قسمت مدیریت بهتری اعمال شود، به همان میزان سودآوری کار نیز افزایش بیشتری می‌یابد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید